051201 - måla fan på era egna väggar

såg häromdagen svts "debatt" med den där killen från fyrans morgonsoffa som programledare. bland annat talades det om att åke green samma dag friats i högsta domstolen från anklagelser om hets mot folkgrepp. i panelen satt bland annat en representant från kristdemokraterna. på frågan vad hon själv tyckte om homosexualitet svarade hon att hon "inte tycker om den homosexuella livsstilen, den är inte naturlig". hur ofta har man inte hört det argumentet? men för tusan, vad betyder det egentligen? "inte naturligt"? det är verkligen ett typexempel på hur man rättfärdigar sin inskränkthet med ett argument som tillsynes "alla förstår" men som egentligen är fullständigt odefinerat. för vad menar man egentligen? tror man att htb-människor EGENTLIGEN tänder på och trivs med samma saker som man själv, men att de påstår något annat "bara för att sticka ut"? eller vill man att de ska trycka undan alla sina egentliga känslor? på vilket sätt är det "naturligt"? på vilket sätt följer det kärlekens budskap?

när jag tidigare i höstas intervjuade robert karlsson-svärd från rfsl stockholm så ställde jag frågan om vilken som är den vanligaste allvarliga fördomen som han brukar stöta på angående hbt(homo-, bi- och transsexuella)-personer. robert sade "när människor tänker på homosexualla så tänker de 'sovrum'" och jag tror att det är just det som får så många kristdemokrater att slå bak-ut. sexualitet är något ting man helst vill ska skötas om inom hemmets vägger eller, ännu bättre, förtryckas helt och hållet.

sitta gärna kvar i era mörkerrum, om det nu är vad ni föredrar, men tro inte att ni får min respekt eller min röst.

vad jag tycker om att åke green friats? tja, det får väl i alla fall den följden att jag, utan att riskera fängelse, kan fastslå att åke green är en stor cancersvulst på samhällskroppen.



live and love!

/justin georcelin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback