You are the fugitive, but you don't know what you're running away from

Hej igen!

Varje gång jag går till universitetet korsar jag en kyrkogård. Att befinna sig på en kyrkogård kan vara både dystert och (om jag skulle trott på spöken) lite kusligt, men man kan också roa sig med att läsa på gravstenarna. Antingen brukar jag leta efter roliga namn eller, ännu hellre, efter skojiga arbetstitlar. I morse hittade jag en ny favorit. På stenen stod det "styckjunkare". Smaka på den. Styckjunkare.

Jag har absolut ingen aning om vad det innebär att vara en styckande junkare. Men jag är övertygad om att det finns ett betydligt simplare ord för yrket. För att kalla sig för styckjunkare MÅSTE ha ett samband med följande bevingade ord av Jerry Seinfeld: "Women need to like the job of the guy they're with. If they don't like the job, they don't like the guy. Men know this, which is why we make up the phony bogus names for the jobs that we have. 'Well, right now, I'm the regional management supervisor.' 'I'm in development, research, consulting.'"


PUSS!

/Sebastian Freis





Fotnoter about hard facts


Spöken  -  Hommage à something rotten in the state of Denmark.

Text på gravstenen  -  Royal Tenenbaum vill ha (och får) texten "Died tragically rescuing his family from the wreckage of a destroyed sinking battleship" på sin sten. Cosmo Kramer önskar sig texten "Man's best friend".

Jerry Seinfeld om jobbtitlar  -  "Men, on the other hand, if they are physically attracted to a woman, are not that concerned with her job. Men'll just go, 'Really? Slaughterhouse? Is that were you work? That sounds interesting. So whatdya got a big cleaver there? You're just lopping their heads off? That sounds great! Listen, why don't you shower up, and we'll get some burgers and catch a movie.'"

Kommentarer
Postat av: Hamlets farsa

Nog sjutton bjuder Hamlet på citat lite här o var!
Keep up the good work, shakespeare!

2008-04-24 @ 13:26:10
URL: http://fatleo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0