Han kontrollerar att han inte förvandlats till en skalbagge

Hej igen!

Jag fick en sms-avi från Adlibris i går. Trots att jag inte beställt någon bok. Och paketet skulle, visade det sig sedan, hämtas ut på Ica – i Täby. Meddelandet hade naturligtvis skickats till fel nummer. Vilket jag också fick veta när jag ringde och frågade.

Inget märkligt med det. Det är sådant som händer.

Men. Det lärde mig också två oroande saker om mig själv.


För det första: Jag kunde långt ifrån utesluta att jag faktiskt beställt något. Jag var tvungen att gå in och kolla på mitt kontos historik på deras hemsida för att vara någorlunda säker på att jag inte blivit dement. Inte helt olikt hur Bosse Ringholm reagerade när han anklagades för att ha talat in ett meddelande på Inga-Britt Ahlenius telefonsvarare. Egentligen hade det ju lästs in av en imitatör (Riksteaterns VD, närmare bestämt), men Ringholm ska ändå ha lyssnat på meddelandet tre gånger i rad för att vara säker på att det inte var han som talade.

Så. Ergo 1: Jag har lite för många saker i huvudet för tillfället.


För det andra: Jag lekte ett ögonblick med tanken att någon annan beställt och betalat boken och adresserat den till mig. Ungefär som recensenter får skivor och böcker skickade till sig. "Kan de kan väl jag?", tänkte jag.

Så. Ergo 2: Jag har eventuellt drabbats av storhetsvansinne.


PUSS!

/Pierre Turgeon





Fotnoter about hard facts


Ica  -  Sveriges Tesco.

Täby  -  Är det syrran som varit i farten i månne?

Bosse Ringholm  -  Sveriges Mr Wilhelm.

Storhetsvansinne  -  Hommage à de gamla grekerna.

Kommentarer
Postat av: Stiko

Stort att självaste Tug aviserat närvaro på stikos homecoming gig på baren.

2008-11-05 @ 22:56:30
Postat av: Jonna

jag fick också en sådan avi en gång, från Ellos, ett paket som skulle hämtas ut nere i Skåne typ.. då ringde jag och bråkade lite på dem.

2008-11-06 @ 07:43:15
URL: http://fartfylld.blogspot.com
Postat av: Magnus "Luka Modric" Waldis

Kul att du gillar exkrementer i duschen. Själv avstår jag oftast det för att det blir lite "kladdigt", som en lekman kanske skulle ha uttryckt sig. Du bort ha förstått att jag blev överraskad när jag fick ditt lilla inlägg.

2008-11-06 @ 15:35:58
URL: http://audereestfacere.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0