What was in that brown jar?

Hej igen!

En av de roligare delarna med att bo i en dubblett är att få dela kylskåp.

Nåväl, that came out wrong kanske, fullt så låga krav på humor har jag inte. MEN. Det kan finnas en del intressant att hämta från ett kylskåp.

Jag märker nämligen ibland hur min granne drabbas av dålig samvete för sitt matförråd. "Nej, nu jävlar ska det handlas!", tycks han tänka. "Nu ska det det minsann laddas på med bra, nyttiga grejer. Speciellt grönsaker!"


Det första steget i den planen är ju inget problem. Det är då alldeles fullproppat med grejer som skulle få Anna Skipper att gå upp i brygga.


Problemet är bara att de där grönsakerna och hälsofilerna ska ätas upp också. Och, well, nej, så blir väl tyvärr sällan fallet för min granne.


Detta illustreras lämpligast med hjälp av gurka. Om en gurka blir liggande för länge så blir den... inte riktigt sig själv efteråt. Först blir den skrynkligare än tidigare. Sedan blir den väldigt mjuk. Sedan luktar den illa och börjar läcka vatten. Och sedan behöver man en disktrasa för att kunna göra rent hyllorna.


Med andra ord kan gurkor användas som barometrar för i vilket koststadium någon befinner sig. Do try this at home.


PUSS!

/Dino Baggio






Fotnoter about hard facts


Dubblett  -  Ett ondskans ord för alla som någonsin samlat på hockeybilder.

Kylskåp  -  Hommage à Kramer.

Gurka  -  Hommage à Patrik Juhlin.

Kommentarer
Postat av: Jonna

ooooh my! jag skulle bli galen! mitt kylskåp just nu: tomt. två dgr innan lön. men det blir skåprensning, bra ibland det med. sen blir det storhandling med massssssssssssa frukt o grönt o annat fint (men jag äter upp allt)

2008-11-25 @ 21:11:50
URL: http://fartfylld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0