Je m'appelle Sorbonne, pour-quoi?

Hej igen!

Jag använde ett gammalt block i dag. Med anteckningar från Litteraturvetenskap B.

På en sida fanns mina noteringar från ett seminarium som handlade om den topp tunnor tokige Louis Ferdinand Célines lika topp tunnor fantastiska Voyage au bout de la nuit (Lång dags färd mot natt i svensk utgåva) och den franska mellankrigstidens litteratur i stort.

Under rubriken "katolsk litteratur" har jag bara skrivit två saker. Dels namnet François Mauriac. Och så dels orden "nedrighet, vilja att göra andra ont".

Beskriver inte det den här bloggen ganska bra?


 PUSS!

/Richard Šmehlík





Fotnoter about hard facts


Topp tunnor tokige Louis-Ferdinand Céline  -  Ska en gång, efter att ha blivit anklagad för att vara anti-semit, ha sagt: "Jo, visst hatar jag judar, men vad är det för konstigt med det? Jag hatar ju alla människor."

Vilja att göra andra ont  -  Hommage à Stewie Griffin.

Kommentarer
Postat av: Anonym

"vilja att göra andra ont". jag vet att du vill framstå som hård och besynnerlig, men lika mycket som du vill det så kommer du inte ifrån att du är en ganska mjuk och snäll kille. :)

2008-10-22 @ 22:49:24
Postat av: elly

vad i helvete..! nu suddade blogg.se ut mitt namn. det var naturligtvis din favoritörn som skrev förra kommentaren.

2008-10-22 @ 22:50:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0