Jag ber Gud dra åt helvete

Hej igen!

Jaha du, Gud, det är dags igen? Du fick inte nog med däng förra gången? För ett år sedan hade du sönder min stereo. Då förklarade jag krig, vilket jag sakta men säkert vann och så var jag på fötter igen. Men det kunde du tydligen inte ta. Så nu har du dödat min iPod också. "God? He's the biggest bitch of them all!" säger The Mole i South Park-filmen. Jag börjar mer och mer förstå honom.

Lyssna nu, Gud. Jag har alltid tyckt att du verkar vara en hederns person innerst inne. Det där när du skapade världen var en betydligt mer imponerande och effektiv arbetsvecka än jag någonsin presterat. Jag har levt igenom mycket smärta i tron att du haft en plan. Men nu är det nog. Min iPod ger du fan i! Du har fram till midnatt på dig att mirakellaga den, annars kan jag inte ansvara för följderna. Jag vill fred, men räds inte krig.


Ja, så här arg är jag.


Eller som Johnny Cash en gång (nästan) sjöng:

Gud, you've been livin' hell to me
Gud, I hate every inch of you.
You've cut me and have scarred me through and through
And I'll walk out a wiser weaker man
Gud, what good do you think you do?
Do you think I'll be different when you're through?
You bent my heart and mind and you may my soul
Gud, may you rot and burn in hell
May your walls fall and may I live to tell
Gud, you've been livin' hell to me


PUSS!

/Süddeutsche Zeitung





Fotnoter about hard facts


Gud skapar världen  -  Mer om det här.

The Mole  -  "Freedom... It's like cow's urine poured down your throat. You wonder 'Do I want this? I'm thirsty... But it's urine'."

Johnny Cash  -  Bob Dylan: "Johnny was and is the North Star; you could guide your ship by him."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0