You're no baloney homo sapien

Hej igen!

I går gick det att läsa att allas våran E-Type rasade mot Max. Han var upprörd över att hamburgerkedjan använt hans låt i en reklamfilm och menade i artikeln att han "förlöjligades".

Hade detta varit en blogg med elak underton hade jag förmodligen kommenterat det hela med ett sarkastiskt "Ja, det vore ju trist om E-Types vackra rykte fläckades ner". Men Tug är snällare än så.

Å andra sidan behövs det ändå inte. Det är naturligtvis tillräckligt roligt att läsa hans uttalanden i artikeln:

"Jag har varit alldeles paralyserad två, tre veckor. Varenda gång reklamen dyker upp i tv sitter jag och tittar på den utan att andas. Jag framstår som om jag rappar om salsasås på min största låt och förlöjligas så att folk på skolorna tycker att jag är en sellout. Dom har knullat mig."

Och skulle det ändå inte räcka kan man alltid begrunda hans kommentar i dagens uppföljning:

"De erbjöd mig saft och bullar, men jag vill ha en ordentlig kärra stålar."


Är det detta som menas med det där "så där härligt osvenskt!" som ni korsriddare mot det "politiskt korrekta" brukar efterlysa?


PUSS!

/Olaf Renn





Fotnoter about hard facts


E-Type - Äh, han behöver ingen fotnot, ni fattar vad det handlar om ändå.

Max - Hommage à världens sämste tennisspelare.

Sellout  -  Hommage à Ben Elton.

Kommentarer
Postat av: Fiende no.1 för max

"Ja, det vore ju trist om E-Types vackra rykte fläckades ner"..... det tänkte ju jag skriva! /Killen som alltid spöar Max i tennis

2008-09-11 @ 17:42:15
URL: http://www.metrobloggen.se/eriklarke

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0