040622 - det sönderslagna örat


den kalla kalla världen håller i oss och den släpper oss inte. den tänker aldrig släppa. dess händer gör att vi måste vända oss bort från varandra. det var väldigt längesedan en fjäril tog sig fram mellan oss och du är på väg bort. världen har stulit vår glädje och kärlek för varandra och gett oss osäkerhet. det är skandalöst och korrupt. jag har inte bett dem att göra världen till detta ondsinta vidunder. de har förstört gud. de har stampat på gud. gud är själva tillvaron och världen. de har smutsat ner världen och de har smutsat ner gud. jag hatar dem för det. nu har de fått oss att vända oss ifrån varandra. jag vill bara kunna se dig i ögonen igen. det kommer inte hända. jag vill ta din hand i min och rymma till ett bättre ställe. men det finns ingenstans att fly och vi är fast. fast i världens mest gigantiska återvändsgränd. ni har förvandlat gud till en återvändsgränd. bra jobbat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback