050725 - kräv din cred


för det kan ingen annan göra åt dig!



mycket nu.

har jobbat klart för sommaren nu. min sista arbetsdag var visserligen för mer än en vecka sedan men jag var inne på jobbet idag och kastade in den berömda handduken. jag tömde mitt skåp och gick sedan upp till min chef och sa några väl valda ord ("tack för den här tiden! jag trivdes jättebra!"). jaja, man kan ju alltid hoppas att de råkade lägga till någon nolla när de betalade ut min lön.


inte nog med jag har semester. efter en helg med betoningen på tv-spel, alkohol och förlustelse (nåja) så har jag ägnat dagen åt kontrekt framtidsbeslutsfattande. det gick till så att jag surfade in mig på
http://www.antagning.sunet.se och bockade i en ruta som signalerade att min önskan är att tacka ja till min plats på mittunivsersitets journalistprogram i sundsvall. så nu kan jag med bestämdhet säga till den som frågar mig att jag ska flytta till leiffoppaforsberganhängarnas mecka för att så småningom förhoppningsvis bli kollega med olsson, palmlöf, niccokick_s kusin, kappelin, härenstam, tintin, lokko, raymond barone, bernstein, gradvall, woodward, wikingsson, nyström, s thompson, rubini, anders wahl och kompani. vi får väl se om jag blir en ledande stilist eller något annat eftersträvansvärt. om jag välter några diktaturer eller marianne records, månne. "we all want to change the world, but when you talk about destruction, don't you know that you can count me out? don't you know it's gonna be all right?" som john lennon en gång diktade.





när kommer det mer poesi då, anita?





vi kan lika gärna avsluta med lite revolutionslusta från 70-talets chicago:

"the revolution will not be brought to you by the
schaefer award theatre and will not star natalie
woods and steve McQueen or bullwinkle and julia.
the revolution will not give your mouth sex appeal.
the revolution will not get rid of the nubs.
the revolution will not make you look five pounds
thinner, because the revolution will not be televised, brother"
- gil scott-heron





live and love, all of you



//greenspan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback