050814 - gästskribenten i kväll,

a.k.a. oskar a.k.a. alf a.k.a. alfie a.k.a. pruzelius a.k.a. perhammar, får denna gång en helt egen elektronisk dagbokssida. jag vet, att under tidigare samarbeten över "lunardagböckernas gränser" (som alfie så fint uttrycker det), så har även ägaren/ägarinnan till dagboken fått sin beskärda del av dagens nedpräntning. men i c k e ! jag ska alldeles strax sluta skriva. för alfie klarar det här alldeles själv. vill bara säga ett ord: synd. hihi,

varsågod, herr gäst:

"allt gott har något ont med sig och så vidare och så vidare. häromdagen gav den godhjärtade gudinnan anna min dagbok en rejäl boost genom ge mig lite av sin litterära färdighet i ett samarbete över lunardagboksgränserna. nu är det tydligen dags för mig att betala tillbaka lite av detta.

imorgon är det tänkt att jag ska fika med en av mina favoritpersoner. det ska bli lustfyllt och härligt. jag tycker om att fika. exempelvis är det ju väldigt gott att dricka kaffe, men inte nog med det, det finns massvis av degbaserade godbitar att tugga på medan man dricker den energigivande, koffeinfyllda drycken och det gör i sin tur fikastunden nästan dubbelt så njutningsfull. några exempel på bröd som passar bra till kaffe är kanelbullar, sju sorters småkakor, ostmackor, kladdkaka och jordgubbstårta. en gång åt jag faktiskt mandelkubb. det gick bra det med.




harald treutiger, killen som var programledare för fredagsunderhållningen "rena rama sanningen" under 1990-talet, sa under en radiointervju en gång en rolig sak. såhär sa han: "jag är skitsur". citatet blir mycket roligare satt i sitt sammanhang, men det (sammanhanget alltså) får ni ta reda på själva. dessutom är det ju ganska roligt så där också.



ett annat roligt citat ska jag också bjuda på. denna gång bjuder jag dessutom på sammanhanget. det var allas vår doktor alban som en gång medverkade i enkäten "vi 5" (som man kan läsa på baksidan av aftonbladet). frågan löd "vad är synd?". tandläkarens svar? "det är när man vill att något ska hända och så händer det inte. då är det synd att det inte händer." frågor på det?


slutligen fick jag ett sms för ett par dagar sedan från en person. i meddelandet stod det "jag kommer inge längre. när idag blir igår, kommer du att minnas mig då?". om författaren till meddelandet läser detta, och det tror jag att hon gör, så skulle jag vilja hälsa att you can bet your sweet ass that I will!


nåväl. nu får det vara bra. och glöm nu för guds skull inte att man bara får ta TRE steg med bollen! mitt namn är bengt johansson och ni tittar på sveriges television! HEJ DÅ!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback