050918 - love in the middle of a fire fight

back with a vengeance från sundsvall i fredags. har sedan dess hunnit läsa en bertbok, se big fish, läsa en femtedel av det jag borde läst i boken "att skriva i tidning", dricka te, notera att jag glömde att ta med mig blocket med de anteckningar som jag behöver ha till den artikel jag ska skriva om göran persson idag, få mina gardiner uppsydda, få två nya kuddar, äta popcorn, prata i telefon och knyta en slips.





"at a christmas-party, I'd hold your hair when you vomit
I'd help you up to brush your teeth, and then I'd kiss your stomach
we lie still on your bed, the room is lit only by the tele
and it's a perfect night for feeling melancholy"

- jens lekman



idag? jag misstänker att jag kommer ägna mer tid åt att titta på fotboll än att skriva artikel om göran persson och göran högg (och lite om adolf hitler och nalle puh). eller så drömmer jag bara lite om tom och huck och floden, flotten, dagdriveri.



såg som jag tidigare nämnt big fish igår. fin film. många sagan om ringen referenser tidigt i filmen, om man råkar vara konspiratoriskt lagd.




äh, what the hell, mera jens lekman!

"she said it was all make-belief
but I thought she said maple leaves
and when she talked about a fall
I thought she talked about a season
I never understood at all

I thought she said maple leaves
and when she talked about about the fall
I thought she talked about mark e smith
I never understood at all
I never understood at all"



eller för att citera mats sundin: "jag är ingen person som går och tänker på saker"


häj bå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback