051116 - sleepless in sundsvall


jag trampade på min stora, fina vita ballong igår. den gav upp med en smäll. en symbolik omöjlig att blunda för. jag gick ut i den mörka kvällen. trots att jag hade mössa, vantar och halsduk så frös jag så att jag skakade. en symbolik omöjlig att blunda för. jag kommer nog frysa en hel del framöver.orden "närgånget" och "intelligent" får mig att slå knytnäven i kudden av frustration. varför talar jag om "för din skull" när det är "för min skull" det handlar om? du får mig att frysa så att jag skakar, men nu är det någon annan du värmer.




"där går flickan jag inte var värd
och där går lyckan
som aldrig kunde bli
där går någon annan, istället för mig
där går någon annan bredvid

skjut ingen imorgon
du kan skjuta idag
kyss ingen imorgon
du kan kyssa idag"

- håkan hellström




/tamla motown

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback