021231 - Bokslut

Klockan klämtar snart för 2002, innan vi vet ordet av är det 2003

jag har detta år ilastat 18 nya CD-skivor, däribland mina 6 första Bob Dylan-skivor. Milstolpe. Ett bra musikår med andra ord.

Sverige gjorde succé i fotbolls-VM. Otroligt roligt och otroligt viktigt. Har i år också sett min första fotbollslandskamp på plats. Sverige-Ungern, en kul upplevelse trots 1-1. Kim Källström gjorde ett fantastiskt inhopp och han kan verkligen blir hur stor som helst! Med Kim och Ishizkai in i framtiden med svensk fotboll!

Svenska hockeylandslaget gladde ju inte i samma utsträckning. Otroligt snöplig och märklig sorti i OS. Vi var ju fantastiska i gruppspelet. utan proffsen har nu Tre Kronor devalverats mer än nånsin. Vilket sömnpiller med landslagshockey.

Positivt på hockeyfronten. Leksand gjorde en helt makalös säsong 2001/02 och tog sig utan problem tillbaka till elitserien. Och det ser och klart hyfsat ut i elitserien. Rock on Pajen så är du strax med i VM.

Jag läste klart Ringen-trilogin i somras. Mästerverk. Del 2 i filmserien gjorde ju inte heller mig besviken.

Jag har i år sett Deer Hunter för första gången och Amelie från Montmartre alldeles nyligen. Fantastiska filmer. Otroligt bra.

En mycket stark(?) kandidat till Världens Sämsta Låt: ”En lång väg tillsammans” med Tomas Ledin. HJÄLP!

Världens bästa låt är desto svårare att ens spekulera i men ”London Calling” med the Clash är makalös. Världens bästa filmlåt om inte annat. Höjer både Billy Eliot och senaste Bond-rullen ett par snäpp.

Apropå filmlåt. Hur kunde ”A Little Less Conversation” bara vara en B-sida? mysterium!

Gott Nytt År!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback