030412 - men jag antar att hon menar hela livet

jag var på roadtrip tillsammans med mange, jenny och PK till gävle i onsdags. vi såg the second greatest one, lars winnerbäck, och dennes högkompetenta svar på springsteens the e-street band eller för all del dylans the band, hovet.

lars visade upp ett genomgående glatt humör och verkade överhuvudtaget vara i sitt livs form och till skillnad från mycket tidigare live-stoff jag hört med winnerbäck så låg rösten rätt vilket gjorde låtarna rättvisa. precis som jag har hört talas om att det alltid varit så var mellansnacket minimalt, men han lyckades ändock briljera med sin humor ett par gånger.

winnerbäck och hovet blandade friskt i låtvalet. de flesta låtarna på senaste plattan ”söndermarken” var med och precis som jag misstänkt så är det idel starka livelåtar på skivan och till exempel så var ”timglas”, som hyllats av många men jag själv ställt mig tveksam, fruktansvärt bra och för all del vacker.

förutom söndermarken-låtarna så framfördes många låtar från ”kom” och ”med solen i ögonen”, med publikfavoriter som ”tvivel”, ”solen i ögonen”, ”gråa dagar” och ”att fånga en fjäril”.
tyvärr spelades bara en låt från ”singel”. föga överraskande var det springsteen-på-svenska-låten ”elden”.

jag är mycket nöjd


jag hade egentligen tänkt göra en utförligare konsertrapport, men detta får duga





kom i min famn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback