040430 - fasaden

att sitta hemma febersjuk på en valborgsmässoafton är bland det minst eftersträvansvärda man kan göra. jag har alltid gillat valborg. jag älskade smällarna när jag var liten (för övrigt har jag ingen aning om vad jag tyckte var roligt med smällarna, nuförtiden anser jag det som en ungefär lika meningslös syssla som slagsmål), jag minns de första tonåren när valborg var en högtidsdagarna då man fann en glädje i att festa på noret (ett av mina finaste kärleksminnen härstammar för övrigt från en av dessa valborgsmässoaftnar...det händelseförlopp som fick sitt klimax den kvällen är nog det närmaste slutet på en romantisk kärlekskomedi mitt liv hittills har kommit och jag kände mig som lars winnerbäck i ”lycklig och förvånad” innan den ens skrivits). nu sitter jag istället hemma med 38,4 graders feber och svär för mig själv och får nöja mig med att lyssna på låtar istället för att uppleva dem.

henrik larsson har nu tackat ja till fotbolls-em och jag kan inte förneka att det gör mig upprymd och mycket mycket glad. fotbolls-em kommer bli en sån fest och det är vi som ska ha festen, som tommy svensson brukar uttrycka det. vilket lag sverige har. en centrallinje med andreas isaksson, micke svensson, olof mellberg, tobias linderoth, kim källström, henke larsson och zlatan ibrahimovic. sanslöst. det här ska bli en sån fest och det är vi som ska ha festen.

utvikshistorien med josefine öqvist nådde för någon vecka sen en oanad botten. josefin öqvist sade att man ”som damfotbollsspelare minsann inte alls behöver ha stora lår eller se maskulin ut som alla tyska spelare” så svarade en av tysklands landslagsspelare INTE 1. jag har inte något att säga eftersom det är under min stolthet att kommentera ett så korkat uttalande 2. jag tycker att det uttalandet visar att utseendefixeringen är oroande. eller 3. det är fult att dra alla över en kant. vad hon istället sa var ”kom och titta på någon av våra matcher så får ni minsann se att vi har massvis av vackra flickor i vårat lag”. ridå. herregud. vakna upp!

jag ska bli författare när jag blir stor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback