040910 - Dexter is criminally insane




makadam!


sitter i uppsala med nyinstallerat bredband och hör både elton john (från stereon här i rummet) och the smiths (utifrån vardagsrumsstereon) i bakgrunden. det är mestadels bara bra här även om jag ibland längtar efter min katt och många av mina vänner och ibland tvekar om jag verkligen pallar att plugga på universitet. men mycket är bra: har hunnit bli kompis med många i nya klassen, börjar aldrig skolan innan 12.15, birgitta (som är kanon) tvättar åt mig, jag är ganska så rik, jag försörjer faktiskt mig själv även om jag gör det med hjälp av lån från staten, här finns stora bokhandlar om många skivaffärer att slösa pengar hos, affären och pizzerian ligger nära, det är knappt några backar i uppsala och så är det gott med öl.


några låtar från senaste blandskivan:

frontier psychiatrist - avalanches
cracked actor (live) - bowie
himmel blå himmel blå - håkan h
a town called malice - the jam
dead quote olympics - hives
I can’t stand it - velvet underground
let’s just fall in love - marit bergman
vinternolltvå - kent
rain - beatles
if you gotta go, go now (or else stay all night) - dylan
det måste vara radion - thåström & co
lust for life - iggy pop
the deer hunter theme


det som givetvis är värt att uppmärksamma med idol 2004 är i sedvanlig ordning inte den elaka juryn utan faktumet att någon bryr sig om programmet


jag tycker simpsons och letterman är roligare


”jag ä både snygg å bra i en fantastisk älskare!!!” skriver nu kirre_kuling P14 på LAJV...ja, där ser man



I’d just be curious to know if you can see yourself as clear as someone who has had you on his mind



läser/nyligen läst:
fröken julie - strindberg
31 låtar - nick hornby
i huvudet på tony parsons
de ensamma pojkarna - mats olsson
offside



skivtips:
the wild, the innocent and the e-street shuffle - springsteen
oh mercy - dylan
heartbraker - ryan adams
de stijl - white stripes
welcome to the instant freebase - the soundtrack of our lives
singel - winnerbäck
poem, ballader och lite blues - cornelis


maracas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback