050920 - purple is a fruit

och så var det dags igen. ytterligare ett samarbete över lunardagboksgränserna har genomförts. vill du vad läsa vad jag har att säga så ska du titta in hos zheldon och läsa hennes dagbok "röd dag", är du däremot normalbegåvad och hellre vill läsa vad humlan anna har att säga så just stay tuned.

it's all yours, anna


"ikväll går oskars ersättare anna a.k.a. humlan a.k.a. zheldon under tema:musik.

musik mysik müsik

med musik går allting lättare. vilken jävla klyscha. vilken jävla sann klyscha. det är fult att svära. det är synd, som dr. alban skulle ha sagt. jag går dock emot dig ikväll, alban. musik måste beskrivas effektfullt. och för folk som en annan, med ett otroligt dåligt ordförråd, finns det inte speciellt många andra utvägar att ta till än ett och annat "inihelsike" och "jävlaranacka". effektfullt är vad det blir, sa bull. musik är effektfullt. effektfullt är musik.

det är ganska obegripligt faktiskt, hur man kan återvända till ett ögonblick med hjälp av en låt, en trudelutt, en melodi, en sång. det är läskigt hur man kan bli knäsvag av ett par toner som ju faktiskt spelades då du och din käresta för första gången laid eyes on each other. det är obehagligt och ruggigt hur en låt kan få din mage att göra vilda vurpor av obehagliga tankar, hur du kan sjunka ned i ett så fasansfullt djupt och mörkt hål av saknad efter det som var. det är konstigt, hur du kan associera både det ena och det andra med en speciell bit. det är faktiskt konstigt. lite jobbigt. kanske underbart. hänförande.

musik är nog mest hänförande. för mig är det hänförande. jag är glad att jag har minnen, både jobbiga och underbara, till musik. jag är glad att jag känner något, att jag reagerar. jag är glad att det finns låtar som är så vackra att det faktiskt värker i magen. att jag saknar, längtar. jag är ännu gladare över att det finns låtar som är så vackra att jag mår as. och saknar, längtar. för fanns inte de förbannade jävla fuckingjävlaskitlåtarna som jag aldrig mer kan lyssna på för att jag saknar d i g så mycket, så skulle inte heller minnena, känslorna, den underbara kärleksvärken i magen, ha varit lika starkt, nu nu nu nu nu.

musik är motsatser. hänförande motsatser.

godnatt."


tusen tack, a. där satt den!



god jul

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback