När Tug hade skägg

Alla har vi (förutom möjligen hockeybacken Eric Desjardins) ett förflutet. Så även jag.

Det fanns en tid, för inte så länge sedan, då Magnus Kihlstedt fortfarande var reservmålvakt i fotbollslandslaget, då Phil Neville fortfarande satt på Manchester Uniteds bänk och då Studio Pop fortfarande sändes. Det var en tid då jag fortfarande lyssnade på Lars Winnerbäck och det var också en tid då det i svaga stunder kunde hända att jag skrattade åt Parlamentet.

Det var också en tid då samtliga människor i Sverige födda mellan 1983 och 1986 planerade sina liv efter internetcommunityn Lunarstorm (2000-talets Heta Linjen). 

På denna lilla subblogg har jag valt att publicera texter som ursprungligen fanns att läsa i min dagbok på Lunarstorm, en dagbok som kan ses som ett första stapplande steg mot det arbete som jag numera delar med mig av på
http://tug.blogg.se Det kan, om jämförelsen tillåts, ses som mitt svar på Bruce Springsteens tidiga skivor, "när han hade skägg".

En del texter är helt okej, några kan till och med förväxlas med någonting bra, medan det mesta i ärlighetens namn är rätt dåligt. Precis som min vän Marcus Hultin förmodligen hade gjort så skyller jag dock bort allting med orden "jag var ju så ung!". Allt, som inte fått mig att av en eller annan anledning skämmas så mycket att jag, likt George Costanza, försökt stoppa in mitt huvud i en påslagen varmluftsugn, har jag på ett generöst och självutlämnande sätt valt dela med mig av här.

Det allra äldsta inlägget är ganska precis fem år gammalt och från en tid när jag var 16 år gammal (vilket märks på kvaliteten), det nyaste inlägget skrevs för nästan exakt ett år sedan, med andra ord ungefär fyra år efter det första.

Det är hel del listor, många citeringar, en viss dos kärlek och dessutom en utförlig redogörelse för vad som faktiskt hände den tionde juli 2003.

Denna sida kommer inte uppdateras, det kommer däremot den här.


Håll till godo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback