Del 46: Brynäs-Leksand

Brynäs-Leksand 4-1 (0-1, 2-0, 2-0)
 
Leksands mål: 0-1 Mattias Ritola (Tobias Forsberg).
 
***
 
12 poäng av 39 möjliga.
 
Det är Leksands facit under 2015. Stenhårda, glasklara siffror. Det duger inte.
 
Nu pekar det mot kval till våren. Med sådan statistik är det svårt att hävda att det vore oförtjänt. 
 
***
 
Jag är besviken.
 
Jag är besviken så inåt helvete.
 
Jag är besviken på att Leksand inte klarar av att bygga vidare på en förstaperiod med spel-, skott- och målövertag.
 
Jag är besviken på att man i stället sedan, i säsongens viktigaste match, mot huvudkonkurrenten, blir utklassade och överkörda.
 
Jag är besviken på att Leksand inte verkar ha någonting att komma med när Brynäs sätter fart. Brynäs avslutar matchen med två väldigt bra perioder, det kan ingen ta ifrån dem, men det ska fan inte behöva hindra Leksand från att sätta hårt mot hårt, att visa att "vi kan också!".
 
Jag är besviken på att Leksand inte klarar av att spela av de sista minuterna i andra perioden och hålla 1-1, utan i stället kladdar fast med pucken i egen zon i onödan och sedan bjuder på fri gata till 2-1.
 
Jag är besviken på att Leksand, i uddamålsunderläge, låter Brynäs stå för forceringen i början av tredje perioden.
 
Jag är besviken på att förstakedjan ensam ska behöva stå för samtliga målchanser.
 
Jag är besviken på att Leksand på två veckors tid (inklusive ett landslagsuppehåll!) lyckats förvandla ett fempoängsöverläge till ett tvåpoängsunderläge.
 
Jag är besviken på att man har gjort det genom att i så förbannat hög utsträckning bete sig som ett hopplöst jävla bottenlag.
 
Jag är besviken på att jag inte ser någon vändning på det här.
 
Jag är besviken.
 
Jag är besviken så inåt helvete.
 
 
Oskar Klingborn
 
***

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0