Del 52: Djurgården-Leksand

Djurgården-Leksand 4-3 (2-2, 1-0, 0-1, 1-0)
 
Leksands mål: 0-1 Mattias Ritola (Tomi Sallinen, Linus Hultström), 2-2 Tomi Sallinen, 3-3 Robin Gartner (Linus Hultström).
 
***
 
I kväll var jag på plats på Hovet för att följa Operation Halmstrå i närbild. Jag fick se operationen bli ytterligare ett snäpp svagare när Leksand enbart tog in en poäng på Brynäs och samtidigt såg till att Djurgården säkrade sitt SHL-kontrakt.
 
***
 
Det blir en längre text i morgon där såväl Andreas Appelgren som tabelläget avhandlas.
 
I kväll nöjer jag mig med att konstatera att jag är nöjd med att Leksand lyckas göra tre snygga mål, går in i tredje perioden i underläge och äntligen lyckas få motståndarna i brygga OCH faktiskt få utdelning och poäng, att Tomi Sallinen får göra mål och dessutom fortsätter att leverera målpass och att Robin Gartner fortsätter att gå från klarhet till klarhet.
 
Desto mindre nöjd är jag med att Leksand inte lyckas slå ett lag som bjuder på så mycket i egen zon som Djurgården gör i kväll, att Kevin Kapstads blytunga säsong fortsätter utan att det verkar påverka matchningen av honom det minsta, att Leksand skänker bort det ena målet efter det andra och missar två frilägen i andra perioden. Och Jens Bergenströms stolpträff strax efter 3-3 kommer att bosätta sig på min näthinna för en lång tid framöver.
 
 
Oskar Klingborn
 
***

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0