In the middle ages you could get locked up for even suggesting it

Hej igen!

Ibland åker jag hem till Sverige. Varje gång jag åker till flygplatsen åker jag genom de kvarter som en gång var mina. Jag åker förbi min gamla videohandel. Genom Preston Circus. Preston Park. Preston Park Rock Gardens. The Food & Wine Store. Preston Park Hotel. Min gamla lägenhet. Withdean Stadium. CatBats och Rodvins förra hus. Varje gång jag åker den här vägen hugger det till lite i bröstet. Varje gång fylls jag av en känsla att jag, bara för en hundradel, tror att jag vill börja gråta. Jag vet inte vad det där. Kanske är det nostalgi. Kanske är det kärlek. Kanske är det den märkliga känslan av att, bara för några minuter, befinna sig ett år tillbaka i tiden. Sedan svänger bussen vänster där jag är van att svänga höger. Förtrollningen bryts. Phew, for a minute there, I lost myself.


PUSS!

/Ulrich Hesse-Lichtenberger




Fotnoter about hard facts


Hem till Sverige  -  Jag spenderar oförklarligt mycket tid i Brighton annars.

Min gamla videohandel  -  Innehas av världens trevligaste butiksägare. Han har sålt mig mer än ett Simpsons-band.

Preston Circus  -  Brightons svar på China Town.

Preston Park  -  Ger Hyde Park mindervärdeskomplex. Det tar tjugo jävla minuter att gå förbi den satans parken. Gärna i snålblåst. Klockan tre på natten.

Preston Park Rock Gardens  -  Där har det hänt att Oskar har druckit whiskey och studerat stjärnhimlen.

The Food & Wine Store  -  Den oslagbara affärskombinationen micromat och alkohol. Pretty much vad som behövs i Brighton.

Preston Park Hotel  -  Prestons Parks egen version av Vita Huset.

Min gamla lägenhet  -  Jag bodde där.

Withdean Stadium  -  Bobby Zamora, kom tillbaka!

CatBats och Rodvins förra hus  -  Spritfesternas Mecka.

Kommentarer
Postat av: Antonio Lindbäck

Jag ä inte bitter. Är du nostalgisk Oskar?
Nu åker jag till Sälen. Enligt de som åkte igår är det världens köttmarknad. Det kan man ju tycka vad man vill om, men tydligen var Paradise Hotel-tjejerna där och festade. Daphne.. oh yeah.

2006-04-28 @ 10:07:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0