Vilken träff han fick, den lille

Hej igen!


Reklamfilm för Länsförsäkringar:


-         Ja, vad säger man, Henrik?


-         Jaa…  Inte så mycket att säga.. Eh… Fick ordentligt med stryk i dag. Meenn… Jag är väl nöjd.


-         Men det här var väl ändå en riktig plattmatch?


-         Jaa… jag får väl ta på mig en del av ansvaret själv också. Missade två straffar, ett friläge. Men jag är nöjd.


-         Baklängesmålet då?


-         Jaa… Jag gör självmål i slutet på matchen här, och det är väl liksom spiken i kistan.


-         Och?


-         Äh… Jag är helnöjd…




Om Erlend Loe, som jag skrev i går, är världens roligaste norrman, så måste Henrik Larsson vara världens roligaste svensk.


 
                          -       -       -        -        -       -       -       -       -        -


 

Men jag vet inte om Henrik Larsson ens är tillnärmelsevis lika kul som fenomenet Bob Saget. Jag vet i ärlighetens namn inte om jag ska, för att citera Dokendosa, ”skratta skjortan av mig, gråta ut på en kompis axel eller hoppa hagen på kungens mage” över hur roligt allt som har med honom att göra är. Nuförtiden försörjer han sig, tydligen, genom att som ståuppkomiker åka runt och dra plumpa sexskämt samt att med jämna mellanrum besöka Conan O’Brien för att driva med systrarna Olsen och John Stamos. Det är, på något vis, stort det med. Så helt jävla... överraskande!


PUSS!

/Zoltan Sebescen

 




Fotnoter about hard facts


Henrik Larsson  -  Nästa gång är det Johan som missar två straffar, ett friläge.

Erlend Loe  -  Insåg tidigt att krocket är en liten grej.

Bob Saget  -  Spelade den stocktråkige farsan i Huset Fullt och är norra Amerikas gissningsvis (efter Kevin Federline, Martha Stewart, Michael Jacksons apa Bubbles och Donald Trumps tupé) femte mest utskrattade karaktär.

Dokendosa  -  He’s a pod.

Conan O’Brien  -  Jag skulle (förmodligen inte) vilja veta vilka tittarsiffror kvällens repris av Studio Virtanen fick. Det kan inte ha varit supermånga som valde att se Göran Hägglund prata om Pink Floyd, när det samtidigt (samtidigt!) på TV inte bara var Conan O’Brien, utan dessutom både Jay Leno OCH Letterman (Gud, så jag skulle vilja gifta med kvällens gäst Scarlett Johansson. Jag fyller år på fredag. Går den presenten att ordna? Jag kan också tänka mig att settle for Sarah Chalke).

Systrarna Olsen  -  Två av mycket få personer som nådde sina konstnärliga peakar innan de var tillräckligt gamla för att bära upp sina egna huvuden.

John Stamos  -  Jösses. Om det inte vore så att Zlatan är Zlatan, så skulle John Stamos vara Zlatan. Så länge får han nöja sig med att vara Huset Fullt-Jesse. Det är stort det med.

Det är stort det med  -  Hommage à Vallentuna borta i cupen.

Så helt jävla... överraskande!  -  Hommage à Fredrik Wikingsson


Kommentarer
Postat av: jens

sarah chalke är vad man skulle kunna kalla en puma. hon går så roligt.. det där om henke orkade jag liksom inte ens läsa, kan aldrig tänka mig att det var roligt. pöss.

2006-08-11 @ 19:04:21
Postat av: groupiE

Jag skulle absolut önska att du bloggade lite oftare, min vän (pojkvän, man, själsfrände...). Skankaloss är loss-skankat som fan. Man får fräsiga gula pappersband med elefanter, lejon och pandor på. Och man får dansa med T2.

2006-08-12 @ 14:57:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0