Cannavaro, Cannavaro, Cannavaro... Cannavaro som hoppar, Cannavaro som fläker sig, Cannvaro som gör allt för denna seger

Cannavaro


En uppföljning av det i förra inlägget nämnda SMS:et från min, fortfarande, halvitalienske och franskhatande vän Daniel kom mellan förlängningen och straffläggningen i gårdagens final:

"Jag hatar Italien, varför kan de bara inte förlora m 4-0?! Straffarna kommer innebära min död. Klarar inte mer!!"


Tack och lov gick det ju trots allt bra ändå. Och som jag unnar Fabio Cannavaro detta. Mon dieu (jag skriver på franska, så ironiskt), vilken männsika. Och fy satan en sådan match han gjorde igår.

Tack också till Zinedine Zidane, den, såklart, störste spelaren på den här sidan Maradona. Tack för allt. Att det med jämna mellanrum uppenbarligen brinner i huvudet på dig är visserligen svårförklarligt, men gör dig på de flesta sätt bara snäppet mer mänsklig, och därförledes än mer älskvärd.


Epilog: Jag har inte fått någon kontakt med Daniel efter guldet. Eventuellt ligger han medvetslös med hjärtstillestånd någonstans just nu.


PUSS!

/Gli Azzurri

Kommentarer
Postat av: jenny

eeh, nej. jag orkar inte. men hmm. jag kan kanske berätta något istället. fick en grym bok på jobbet idag, "if we ever break up, this is my book" den är hemskt fin med bilder och roliga och fina ord. du skulle kanske gilla den, skriven av jason logan. fick även en annan guldgruva, en norsk bok som heter "gode adresser" det är norges bästa kock som tipsar om goda restauranger runt om i europa, och den är signerad och klottrad i av himself! eyvind hellström heter han ja. så grymt.

2006-08-11 @ 19:21:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0