Do you know how big North Dakota is, stupid?

Hej igen!


Det måste ju vara så. Det kan inte vara på något annat sätt. God is watching. "Hur tänker du nu?", säger ni. Jo, det ska jag förtälja.

Det är varmt också idag. Molnen har eventuellt tagit semester och kanske rest till Köping. När jag satte mig på bussen idag tog jag fram podden. Jag tryckte på "Blanda spår". Första låten: Bob Marley & The Wailers - Sun is Shining. Andra låten: The Kinks - Sunny Afternoon. Det är inte utan att man reagerar.

Jag menar, att jag lyssnat på "Here Comes the Sun" bisarrt mycket den senaste veckan är en sak. Det är för att jag fått den på hjärnan. Och för att tonartshöjningen efter två minuter är så fantastisk. Jag lyssnar för att jag själv vill. Inte för att Gud har tråkigt där uppe och tjuvlyssnar på min iPod (Get your own!).

Men det är såklart betydligt värre när det sker åt andra hållet. För några veckor sedan åkte jag hem till Sverige. Jag reste under natten. När jag klev på bussen mot flygplatsen var klockan 21:45 och jag visste att jag skulle spendera kvällen, natten, gryningen, morgonen åt att åka buss, vänta på ny buss, åka buss, vänta, lågt räknat, sju svåra år på flygplatsen, flyga, samt åka bil och inte komma fram till Leksand förrän vid lunchtid. Även denna gång valde jag "Blanda spår". Första låten: Lars Winnerbäck - Lång Väg Hem. Andra låten: Lars Winnerbäck (Igen! Vad har jag gjort för att förtjäna detta?) - Lång Dag. For fuck's sake, shut the fuck up!, sade jag, stängde av podden, och läste en bok istället.


PUSS!

/Frank Mill




Fotnoter about hard facts


Gud  -  En snubbe med sjukt mycket makt.

Köping  -  Där bor Lars Hammar som ser ut, ungefär, såhär.

Bob Marley  - Hejar på Socca Warriors i VM.

The Kinks  -  Dave Davies och Ray Davies var frontfigurerna. Huruvida Simon Davies, Kevin Davies, davies på Lunarstorm eller Edgar Davids också spelat med Beatles lite taggigare kusiner är oklart.

Here Comes The Sun  -  Hade jag inte redan haft mina Simpsons-signaler så hade jag förmodligen blivit avundsjuk i fredags när jag, mitt i min pågående Beatles-mania, hörde Fun Fun Fany's ringsignal.

Lars Winnerbäck  -  Äh. Jag vet. Jag lyssnar så gott som aldrig på östgöten längre. Men av okänd anledning har jag likväl en del låtar som ligger och skräpar på pöden. Jag får göra något åt det. Eller så kan jag helt enkelt sluta använda "Blanda spår" istället.

Eller så kan jag helt enkelt sluta använda "Blanda spår" istället  -  Hommage à Skunk och Seinfeld. Seinfeld är världens bästa TV-serie. Det vet vi ju, det ser vi, det hör vi. Men det måste helt enkelt konstateras ibland.

Det vet vi ju, det ser vi, det hör vi  -  Hommage à Mats Olsson.

For fuck's sake, shut the fuck up  -  Hommage à Maradona.

Kommentarer
Postat av: jennsy

ipods kan vara så sjukt grymma ibland, helt galet bissart var när jag klev ut från dörren i örebro, tryckte på blanda spår och hör raderna "hey, jenny please, i'm not inlove with you, it cant be that hard to understand, i'm not your man" då var det nära att podden blev blandat med gruset. men idag skiner solen och sommarlåtarna härjar. miss you baby!

2006-05-08 @ 16:09:45
Postat av: fanny

min ipod är ond, batteriet dör hela tiden. kan ha att göra med alla gånger den åkt i marken när jag springer efter 25:an vid old steine...

2006-05-09 @ 18:12:12
Postat av: elly.

shit, det är ju helt sick in the head. läskigt. tur att man inte har så många låtar så att sådana läskiga situationer uppstår.

2006-05-10 @ 18:28:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0