Jag är Zlatan. Vem fan är ni?

Hej igen!

Världens finaste föreslog att jag skulle skriva någonting om O'boy. Och varför inte?

När jag var liten var O'boy en av mina få unlimited luxury excesses som jag hade på dryckesfronten. Vi (jag och mina syskon) fick läsk till två middagar i veckan (fredag och lördag, en flaska per gång) och ett glas juice till frukosten varje morgon. Och kaffe om jag ville ha. Te tyckte jag inte om, alkohol fick jag av någon anledning inte dricka på den tiden och kaffe visste jag inte hur man gjorde. Så allt som oftast fick jag nöja mig med mjölk. Eller, som sagt, O'boy då.

En vis man sade en gång att det bästa med att vara vuxen är att man kan äta så många kakor man vill, när man vill. Att ibland brukar han till och med avsiktligt förstöra sin aptit med hjälp av kakor, trygg i förvissningen att han vet att ny aptit alltid kommer, och hans mamma kan inte göra något åt det. Själv har nu i min bokhylla en flaska vin, en halva gin och några deciliter whiskey. Under min säng har jag sju stycken öl och fem burkar coca-cola. På mitt skrivbord står min egen kaffeperkulator. I kylskåpet har jag två olika sorters juice. Allt det där dricker jag mer än jag borde av, mest hela tiden, och jag älskar det.

Att vara vuxen kan vara dåligt för tänderna, levern, hjärncellerna och plånboken. Men det är förbannat roligt också.

Och det är på det där sista jag tänker fortsätta fokusera. Jag tänker med peter forsbergsk envishet fortsätta hävda att glaset är till hälften fyllt tills någon bevisat motsatsen. Och när det eventuellt sker så vet ni att jag har nog med goda drycker att fylla upp glaset med igen.

Att vara vuxen är också wild.


För övrigt anser jag att Zlatan Ibrahimovic borde spela i landslaget. Och Sheffield United.


PUSS!

/Alexander Voigt





Fotnoter about hard facts


O'boy  -  På mitt gymnasium fanns det ett par killar och tjejer med halvdana frisyrer som gick under namnet O'boy-gänget. De har ingenting med det här att göra.

Kaffe  -  Har fått sitt namn från fenomenet kaffepaus.

En vis man  -  Denne vise man vet också att göra slut på ett förhållande är som att välta en läskmaskin. You gotta rock it back and forth a few times and THEN it goes over.

Kaka  -  Inget kaffe utan kaka, det vet både Estelle Costanza och jag.

Gin  -  "Då får man testa något annat då, bomber och granater, gin till exempel", som Kapten Haddock formulerade det.

Peter Forsberg  -  Har "en sargad kropp", vilket Mats Wennerholm brukar vara noga med att påpeka.

Halvfyllt glas  -  Hommage à Lunarstorm.

Zlatan Ibrahimovic  -  Är 192 centimeter lång, väger 93 kilo, och gillar att spela fotboll.

Sheffield United  -  Skulle Pontus Wernbloom vara ett fotbollslag skulle han vara Sheffield U.

Kommentarer
Postat av: hille

åh, oboy. det är ju gott. det var himla längesen jag drack det. jisses, vilket snyggt kort på jenny. det ska jag sno, och publicera i min blogg med. Tss.

2007-02-04 @ 00:09:22
Postat av: jens

jag dricker o´boy varje dag. det gör jag. jag vet inte vad man skulle dricka annars. nu sitter jag och ser på o.c och adam brody, som ju måste vara en gåva till världens kvinnor. tack för att du är så söt oskar.

2007-02-04 @ 18:47:42
Postat av: Anonym

, nvb m,bv

2007-03-20 @ 20:33:34
Postat av: Anonym

Prutt i brallan

2007-03-20 @ 20:34:14
Postat av: Prutt i brallan

Putt i brallan igen

2007-03-20 @ 20:34:40
Postat av: jfbv dhbfdhb

Oboy e nästan lika gott som prutt i brallan

2007-03-20 @ 20:35:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0