No, it's the opposite of weird... It's regular... It's mundane... It's actually a little dull!

Hej igen!

När jag nyss gick upp till köket för att göra kaffe var P1 i gång på radion. De sände ett program som jag var övertygad om handlade om föräldrar som berättar hur det är att leva med autistiska barn. Det talades om barn som "inte verkar vilja ha kontakt med omvärlden" och som "lever som i en ostkupa".

Sedan kom det fram att det var ett program om ungdomar som sitter mycket vid datorn.

Det första jag tänkte var att det var ett ganska roligt missförstånd. Det andra jag tänkte var att det kanske var ett överdrivet allvarligt anslag över det hela. Det tredje jag tänkte var att jag fick lite mer förståelse för hur mina föräldrar haft det då och då.


PUSS!

/Karl Allgöwer






Fotnoter about hard facts


Kaffe  -  Hommage à Mr Bookman.

Ost  -  George Costanzas beskriver sin idé om a bachelor paradise med orden "I wanna bite into a big hunk of cheese, just bite into it, like it's an apple.

Kommentarer
Postat av: lorraine will

fel fel fel, felfelfel fel feel. jag som trodde att du läst kursen som borde lära en att skriva på begriplig svenska, ledinskie?!

2007-07-12 @ 16:35:58
Postat av: Ilie (Adrian)

Jamen vadå, nu är det sommar och jag lyssnar på Säkert! Då är det en sommarskiva!!!
Och jag ska väl kanske be någon klippa mig gratis eller nåt så frisör-Jessica blir arg igen.

2007-07-14 @ 12:16:04
URL: http://audereestfacere.blogg.se
Postat av: jennsy

klingsman. varför var du så elak mot dina föräldrar? jag gillar dina föräldrar. be nice. var snäll på svenska. valpen som hette cosmo blev tingad igår. häpp!

2007-07-23 @ 19:40:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0