Sturegatan by night

Hej igen!

Tug.blogg.se sänder i kväll från centrala Falun. Jag befinner mig i världens bästa Ellys lägenhet. Detta inlägg skrivs under direkta hot. Det har talats om utebliven plats i sängen i natt om jag inte presterar en anteckning under tiden som jag är ensam. The queen of the castle själv är nämligen för tillfället och tränar dansdansdans. Jag fick erbjudande om att följa med, men avböjde. Anledningen till att jag tackade nej till att spendera en timme åt att titta på atletiska flickor i träningskläder kan tyckas oklar, men är egentligen tämligen enkel. Det här är min chans att "märka" Ellys lägenhet.

Jag har precis skalat fem stycken bananer och placerat ut dem på olika väl dolda ställen. Tänk så glad Elly kommer bli när hon greppar tag i en banan när hon försöker städa under spisen, när hon får bananflugor som husdjur eller när den där bananen som jag tryckt upp i taket ovanför sängen faller ned på hennes kind medan hon sover. Jag tror även att malarna jag planterat i Ellys garderober kommer bli uppskattade inslag. För att inte tala om det faktum att jag bytt alla hennes veggie burgers mot riktiga burgare. Har ni några fler förslag på vad jag kan göra? Skriv dem i sådana fall på Jenny Daniels wall på Facebook.

Så där. Nu gäller det bara att få Elly övertygad om att det här inlägget handlar om "en annan Elly".


PUSS!

/Danny Fuchs





Fotnoter about hard facts


Falun  -  Sveriges Bremen.

Elly  -  Norr Lindbergs Jordan Sullivan.

Hot  -  Hommage à Hanna "The Linkinator" Lindquist och den tystnadsstrejk hon utövar så länge hon inte nämns här.

The queen of the castle  -  Hommage à Elaine Marie Benes.

Dansdansdans  -  För jag vill veta om kärlek finns!

Bananer  -  Hommage à apor.

Jenny Daniels  -  Bergsängs Baresi.

Kommentarer
Postat av: Hanna

I'm not so secret and NOT so quiet anymore. You've ruined my disguise tug!

2007-09-25 @ 20:37:04
Postat av: the queen of the castle

jaha, så du tycker alltså att jag ska halka runt på de bananer och bananskal du lämnat efter dig?! räcker det inte med att jag a l l t i d halkar på tvålen i duschen? va? va? va? VA?

2007-09-25 @ 21:25:39
URL: http://helhet.blogg.se
Postat av: elly

men oskar, menar du att du inte hört talas om "musikens retorik"?! det hade ju redan de gamla grekerna...

2007-09-27 @ 17:33:09
URL: http://helhet.blogg.se
Postat av: elly igen

kul förresten att du från början hade skrivit "garderobar". jag önskar att jag hade uppmärksammat det i en kommentar och inte brustit ut i skratt medan du satt bredvid. :)

2007-09-27 @ 17:37:05
Postat av: hej igen

hahahaha, "Bananer
-
Hommage à apor", lika aproligt varje gång!

2007-10-13 @ 00:09:25
URL: http://helhet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0