You're not in the mood? Well, you GET in the mood!

Hej igen!

Man kan inte både ha kakan och äta den, brukar det heta. Det är naturligtvis felaktigt. Om du misslyckas betyder det bara att du inte försöker tillräckligt. Men ibland kan det onekligen vara lite svårt.

Då jag har som vana att med jämna mellanrum köra sönder min cykel händer det att jag ibland är tvungen att gå in till stan. Mitt promenadstråk tenderar då att sammanfalla med en busslinje. Detta kan leda till en del kakartade dilemman. För när jag närmar mig en hållplats samtidigt som en buss stannar där tänker jag alltid "snälla busschauffören, tro inte att jag vill med bussen, vänta inte på mig" eftersom det skulle projiciera ett visst mått av dåligt samvete hos mig om bussen, helt i onödan, skulle stå still bara för min skull. (Det kan ju dessutom leda till att busschauffören blir ilsken på mig, och det ska man undvika, för han eller hon har en hel del vapen att ta till. Den som någon gång försökt göra upp med en buss i en mörk gränd vet vad jag pratar om, det slutar nämligen aldrig väl.)

"Men fair enough", säger nu den uppmärksamma läsaren, "du vill inte att bussen ska vänta på dig, det är väl inget konstigt med det?" Problemet är bara att det inte är så enkelt. Varje gång jag ser att bussen faktiskt inte har någon som helst avsikt att vänta på mig fylls jag nämligen av en förvisso kort, men likväl, ilska. "Hur i hela friden kunde chauffören vara så säker på att jag faktiskt inte ville med? Det är väl sånt du går i gång på, förardjävul, att lämna folk bakom dig. Förbannade sadistsvin."

Jag måste nog ringa Larry David och be om råd. Han måste också ha upplevt de här känslorna.


PUSS!

/Jermaine Jones





Fotnoter about hard facts


Du försöker inte tillräckligt  -  "Remember, if I'm harsh with you, it's only because you're doing it wrong", som Monica Geller brukar säga.

Fair enough  -  Hommage à när Dr Cox vaknar till och upptäcker att Dr Kelso sover i hans knä.

Larry David  -  Jerry Seinfeld: "They made the movie 'A Beautiful Mind'. If it was about Larry it would be called 'A Desperate Mind'."

Kommentarer
Postat av: dr face

tanken är god, men småkakor är ännu godare. vilken del av historien är kakan och i vilken äter du upp den?

2008-04-21 @ 16:34:54
URL: http://helhet.blogg.se
Postat av: fanny

början låter som homage á Red Queen/ Alice.
"even if you try with both hands"
(hjärntvättad)

förovrig anser jag att du har helt rätt.

2008-04-21 @ 20:55:14
URL: http://fanny.blogsome.com
Postat av: bussis

en busschaufför, en busschaufför - det är en man med glatt humör, och har han inget glatt humör, så är han ingen busschaufför

2008-04-23 @ 08:25:02
URL: http://www.annawaldemarsson.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0