I thought you said 'maple leaves'

Hej igen!

Virtanen krönikerar i dag roligt om felhörningar i låttexter. En klassiker såklart och det har hänt mer än en gång att i alla fall jag tyckt att en låt blivit sämre när jag tittat i konvolutet och sett vad som verkligen sjungs.

För en dryg timme sedan var jag med om en alternativ variant av felhörning. När jag kom hem från stan stod en man vid porten, tittandes flackandes på namnlistan samtidigt som han knappade med sin telefon. Jag kom till undsättning och låste upp.

Mannen sade då, tyckte jag mig höra, "vet du var 'tack' håller hus?".

Jag trodde först att det var väldigt omvänt och märkligt sätt att tacka. Ett standardskämt rent av.

Mina hjärna började på en nanosekund kokar över av hånfulla tankar på vad ett sådant skämt säger om honom.


Sedan insåg jag att han menade företaget T.A.C. som håller till i husets översta våning.


PUSS!

/Arthur Pensky





Fotnoter about hard facts


Virtanen  -  Motalas Jonathan Ross.

Hånfulla tankar  -  Hommage à Adam Sandler.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0