Raceball

Hej igen!

När jag bodde i England hade jag ingen dator hemma. Så när vi skulle följa exempelvis Patrik Wallenbergs kvalserieäventyr eller Sveriges OS-äventyr var jag och Björn tvungna att förlita oss till universitetets datasalar.

Medan vi lyssnade på matcherna behövde ju tid fördrivas. Detta var pre-The Miracle of YouTube hade etablerat sig i våra medvetanden, och istället var det onlinespel på internet som fick rädda oss.

Vi spelade pingis på fyrans hemsida, sjukamps- och frisparksutmaningar på Sportbladet.se och Skissa och gissa och allt vad det var. Det mesta fick helt enkelt duga.


Varför berättar jag detta nu?


Jo, för att jag stillsamt undrar varförihelvete detta inte fanns då. Som en blandning av Championship Manager, Sims och Spotify. Jag skulle ha längtat efter varenda hockeypaus.


PUSS!

/Sal Bass





Fotnoter about hard facts


England  -  Lilla Göteborg.

Patrik Wallenberg  -  Det finns ett ord för sådana som han, och det är "ondska".

The Miracle of YouTube  -  Hommage à Fredrik Wikingsson hos Kristian Luuk:



Kommentarer
Postat av: jonna

det lät mysigt iaf tycker jag, sitta i datastol och så. egentligen borde jag sluta kommentera din blogg eftersom du ALDRIG kommenterar min, oskar, det är ett givande och tagande här i världen vet du, om allt ska gå runt! :D

2008-12-15 @ 07:56:33
URL: http://fartfylld.blogspot.com
Postat av: MK Dons

Här visar jag dig världen med detta spel. Och du nämner inte mitt namn i inlägget! Jag ska fan leta reda på något i upphovslagen som du har gjort fel mot!

2008-12-15 @ 10:10:20
URL: http://eriklarke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0