And your memory cannot keep me warm, but it never leaves me cold

Hej igen!

Som det ibland kan bli så drömde jag en dröm i natt. Jag var, har jag för mig, tillsammans med bland annat min familj och släkt på någon sorts kombinerad semesterresa/födelsedagsfest (jag minns inte exakt, vilket är naturligt eftersom jag trots allt sov mestadelen av tiden). På festen träffade jag en flicka och vi fattade snabbt tycke för varandra. Det gick till ungefär som det Cosmo Kramer brukar jämföra sin påstådda gonorré med för läkarstudenter: "Our eyes met across the crowded hat store. I, a customer, and she a coquettish haberdasher. Oh, I pursued and she withdrew, then she pursued and I withdrew, and so we danced. I burned for her, much like the burning during urination that I would experience soon afterwards."

I alla fall, den delen är inte det viktiga. Det är i stället vad som hände sedan. När jag vid ett tillfälle gav henne kram och vi sedan kysste varandra hörde jag en berättarröst. På engelska sade den: "She would soon forgive him for, for the first of twenty-eight times during their coming relationship, sleeping with another woman."

Först tänkte jag att det var trist att redan veta att jag kommer bete mig som ett svin mot min flickvän. Sedan tänkte jag att det åtminstone var trevligt att min flickvän, uppenbarligen, kommer vara väldigt tolerant. SEDAN slogs jag av det tvivelslöst remarkabla och joey tribbianska i att jag under de närmaste åren kommer ligga med 29 kvinnor. SEDAN tänkte jag att det där med att ha en egen berättarröst, som dessutom är synsk, verkar vara en kul idé. Lite som när Peter Griffin önskade sig, och fick, en egen signaturmelodi som spelades vart han än gick.


Vem flickan i drömmen var är högst oklart. Men om du läser det här och känner dig träffad så är det bara att höra av dig. Du var väldigt snygg och en väldigt varm och sympatisk person. Det kan definitivt bli något bra mellan oss och jag lovar att göra mitt bästa för att hålla ner mina älskarinnor till ett ensiffrigt antal.


PUSS!

/Stanislav Sestak





Fotnoter about hard facts


Cosmo Kramer  -  Brukar ibland få magproblem eftersom han dricker för mycket vatten i duschen.

Berättarröst  -  Det är även oklart varifrån berättarrösten kom, men jag skulle tippa på att det var någon av Alec Baldwins från "The Royal Tenenbaums", John Dorians från "Scrubs" eller Ron Howards från "Arrested Development". Det var i alla fall inte berättaren i "Bestefar og jeg"-trailern eller den Emma Thompson-röst som Will Ferrell hör i "Stranger Than Fiction", då rösten tillhörde en man som inte pratade danska.

Först tänkte jag, sedan tänkte jag, SEDAN tänkte jag  -  Hommage à Filip, Fredrik, Lou Reed och huruvida det är rock'n'roll att dricka margeritas eller inte.

Kommentarer
Postat av: elly

det får mig osökt att tänka på ett margy-marty-peddy-party...
det är roligt, och inte helt otypiskt dig, att det du minns bäst i drömmen är den där berättarrösten. nästan så att jag skulle kunna anklaga dig för hittepå. but i won't.

2008-01-08 @ 15:14:58
URL: http://helhet.blogg.se
Postat av: hille

alltså, det där var ju briljant. jag menar allvar, du har drömt en briljant inledningsmening som jag nu förväntar mig att utökar till en lika briljant roman.
kul förresten att din berättarröst var på engelska. det var avancerat. själv drömmer jag ytterst banala drömmar i jämförelse, lyllo dig.

2008-01-09 @ 22:14:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0