Han gör bort sig helt enkelt, man får inte skjuta en straff så dåligt

Hej igen!

Okej, det ska väl erkännas att jag aldrig var riktigt nära att få det där hett eftertraktade femårskontraktet med Sheffield United, och nej, jag räknar väl inte med att Lars Lagerbäck tar ut mig i sommarens EM-trupp (om jag har fel är det dock bara att ringa, Lasse!). Men en helt oäven fotbollsspelare är jag faktiskt inte. Jag kan dribbla bort ett par stycken om nöden skulle kräva det. Jag kan mer eller mindre problemfritt kicka till hundra. Och speciellt sätter jag pride i att ha en tämligen känslig högerfot.

Därför var det som hände i dag en aning knäckande. På väg till universitetet gick jag på en gångbana som korsar ett sportfält, precis vid en fotbollsplan. En skolklass spelade på planen och samtidigt som jag passerade målet studsade bollen i ribban och över målet. "Time to shine, Tuggie W" tänkte jag, redo att skjuta tillbaka bollen. I samma stund som jag sparkade till den insåg jag att jag gjorde det alldeles för löst. Bollen nådde bara halva vägen och studsade sedan tillbaka några meter. Jag hade i princip kunnat låta bollen ligga och gjort lika stor nytta. Jag vinkade ursäktande till killen jag försökt passa, mumlade "sorry, mate" (jag antar att jag antog skepnaden som engelsman för att det skulle bli svårare att identifiera mig och därmed binda mig vid brottet) och lommade sedan iväg, med hängande huvud och en nästintill havererad självbild.


PUSS!

/Ernst Middendorp





Fotnoter about hard facts


Sheffield United  -  Att de numera inte bara har Keith Gillespie utan också Gary Speed i laget är sådant som för evigt borde garantera världens bästa fotbollslag en plats på samtliga stryktipskuponger. Men nog är det väl dags att värva Pontus Wernbloom?

Lars Lagerbäck  -  Den emblematiske mannen som en gång bjöd på följande bevingade ord: "Ibland känner man att man är så diplomatisk så man nästan kräks på sig själv, för att uttrycka sig vulgärt."

Dribbla bort ett par stycken om nöden skulle kräva det  -  Av okänd anledning händer det ganska sällan i vardagslivet att den situationen uppstår.

Kommentarer
Postat av: elly

... men när nöden för en gång skull krävde det uppträdde du som att du aldrig sett en boll! vi gör nog bäst i att inte berätta för crissy. han skulle bli så besviken. that was just a fingernail, honey! how would you like it if i cut out your appendix?

2008-05-07 @ 17:22:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0