With a little help from my friends

Hej igen!

Varan-TV informerar Leksäkerhetsverket att "dunkgömme (eller burken, som leken heter i Leksand, Tugs anm.) och alkohol är en DÖDLIG kombination".

Jag skulle vilja påstå att inom universitetsvärlden är en illa vald klassrumsplacering och två-och-två-arbete en nästan lika vådlig mix.

I går kväll hade jag kvällsföreläsning i dagspressredigering. När Pellesundberg började prata om en övning till nästa vecka som vi skulle "göra två och två" insåg jag hur strandad jag var.

Jag satt längst ut på min rad och bredvid mig på andra sidan hade jag två klasskamrater som förvisso är trevliga, men som också är gifta med varandra. Någonting sade mig att de skulle välja varandra. Bortom dem satt det personer som inte går i min klass, utan gissningvis är bildjournalister och är, vågar jag påstå utan att ta till överord, onda och korkade.

Jag såg hur min granne, som brukar agera som min sidekick i denna typ av situationer, satt en bit ifrån mig på raden framför. Omgiven av skurkaktiga personer som när som helst kunde lägga vantarna på henne. Jag försökte med rent telepatiska krafter få henne att vända på huvudet så att jag kunde signalera att jag paxade henne. Det funkade inte. Kaninpuls, som Calle Schulman brukar säga.

Men. Hon är inte min granne och stundtala sidekick för inte. Så fort lektionen var över vände hon sig mot mig och sa "vi kör eller?". Och så slapp jag jobba med Newman-artad person den här gången också. Tack Gud.


PUSS!

/Dietmar Hopp





Fotnoter about hard facts


Varan-TV  -  Hommage à svartpensionären Pelle:





Leksand  -  Dalarnas Hamptons.

Granne  -  Hommage à Cosmo Kramer.

Newman  -  An unknown, 20th century poet.

Gud  -  Hommage à Pierre-Edouard Bellemare.

Kommentarer
Postat av: Fridah

You have other sidekicks?

2008-10-15 @ 22:32:05
URL: http://indiepopochskit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0