Hero? That could work for me...

Hej igen!

I dag hade jag första dagen på sporten. Och vips så kan jag titulera mig sportjournalist.

Ett livsmål avklarat. Nu ska vi se vad som krävs för att jag ska kunna kräva att folk kallar mig superhjälte.


PUSS!

/Hamish Balfour




Fotnoter about hard facts


Första dagen på sporten  -  Mitt första gig var att åka och checka av läget på golfklubben vid säsongsstarten. Onekligen passande då mina svärföräldrar är för Leksands golf vad familjen Bonnier är för böcker i Sverige. Naturligtvis var jag lojal nog att skriva ner Söderhamns GK i dyngan. Konkurrens är ju inget man ska ha i onöden. "Never go against the family, Oskar" liksom. Och kanske kan svärfar förlåta mig för att jag på ett uselt sätt oddsade bort 200 kronor för honom i helgen.

Sportjournalist  -  Hommage à Ben Bark-Olsen.

Kommentarer
Postat av: Fridah

Men söt!



Som jag sa, han hälsar att du är förlåten. Men han ser helst att du kallar honom Mr Jönsson och att du slutar presentera dig som "I'm the guy who's doing your daughter".

Men om du skämtar om rost på båtar en gång till så är du död.

2009-05-11 @ 21:09:56
URL: http://indiepopochskit.blogg.se/
Postat av: Cee-Jay

Välkommen in i klubben!

2009-05-11 @ 22:45:48
URL: http://www.dt.se/blogg/bergman
Postat av: Limpan

Men hallå! Har den där Cee-Jay snott sitt häftiga smeknamn från Jay-Dee? Jag trodde att det var jag som hade uppfunnit det.

2009-05-12 @ 08:26:57
URL: http://lovely-limpan-not.blogspot.com
Postat av: Fridah

Och du är ju redan my cheeero, hur många gånger ska jag behöva säga det?

2009-05-12 @ 12:49:59
URL: http://indiepopochskit.blogg.se/
Postat av: svärmor

Bra att du är lojal Oskar, det känns tryggt. Vad det beträffar att oddsa bort pengar så behöver du inte ha dåligt samvete för det. Om inte du gjort det så hade han troligtvis (hmm??) gjort det själv. Så du är förlåten och FÅR lov att komma hit igen.

2009-05-13 @ 12:12:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0