Örnnästet Revisited

Hej igen!

Tug.blogg.se sänder återigen live från centrala Falun och Elly the Eagle's näste. Förra gången var det förvisso från Sturegatan och den här gången från Åsgatan, men tomat som tomat, som man säger i Nordamerika.

Eftersom jag är en skötsam ung man är jag vaken sedan ett par timmar tillbaka och eftersom Örnen och hennes sidekick Bangs McCoy-Daniels är två mycket gamla människor blir de trötta av att dricka vin och kommer sova ett par timmar till. Då jag redan hunnit läsa ut lägenhetens Rocky-album kan ni kanske förstå att jag nu har lite tråkigt. Och då förstår både ni och jag vad det innebär. Det är naturligtvis dags att "märka" även den här lägenheten.

Som alla minns var det en bananattack som gjorde susen förra gången. Den här gången har jag tänkt utnyttja det faktum att taket här består av löstagbara plattor gjorda av, och här gissar jag, frigolit. Ja, det är sant. Löstagbara takplattor. Det kan såklart inte bli bättre. Jag tänker satsa på en fin blandning av oväsen och dålig lukt. Så det är bara att bege sig till närmsta väckarklocks- och kompostavfallsbutik och skrida till verket. Det blir bra det här.


Sedan får vi se om jag avrundar the Andra Mosebok way och släpper lös paddor, myggor, gräshoppor, pest och eldhagel eller nöjer mig med the janitorial way och smetar in hallonsylt i flickornas ansikten och släpper lös en hög med tvättbjörnar. Jag har inte riktigt bestämt mig.


PUSS!

/Sidney Sam





Fotnoter about hard facts


Elly the Eagle - Har haft den goda smaken att döpa en kattunge till Milou. I dag kommer jag få träffa den. Det ska bli väldigt trevligt.

Nordamerika - Världens nordligaste amerikanska världsdel.

Man - Andres Lokko efter att ha sett Sex and the City-filmen: "Nu, efter exakt två och en halv timme av metropolitiska drömmar vävda av Christian Dior, är jag så befriad från alla former av testosteron att jag borde väga upp det med tolv stora stark, skjuta ett rådjur i ansiktet och genomföra minst ett våldsamt samlag med Ulf Lundell."

Rocky - En av sakerna jag skrattade mest åt var när Rocky fick frågan om varför han har klockan på höger arm. Han svarar: "Det är högerhanden som gör allt jobb, varför ska vänsterhanden belönas med en fin klocka? Den ligger ju bara där!" Rocky blir sedan allt mer uppeldad ju mer han tänker på vänsterhandens uselhet och vrålar: "Den är bloody useless! Sjukt egentligen att den ska ha lika mycket blod som högern! Jag ska fan strypa blodtillförseln med ett snöre!"

Andra Mosebok - Hommage à världens viktigaste bok – jag talar förstås om Gröngölings-
handboken.

Kommentarer
Postat av: Hanna

snälls oski! Glöm inte att fotografera ditt mischief!

2008-07-16 @ 15:42:17
Postat av: elly

åh ja. milou var en riktig liten goshög igår kväll. kom och flög upp i knät på mig så fort jag satte mig framför datorn. det slutade med att jag hade båda missarna i knät framför datorn innan jag gick och la mig. när jag gick och la mig följde de med mig till sängen. tack för besöket! roligt blogginlägg btw, som alltid när det handlar om mig. puss

2008-07-17 @ 22:30:26
URL: http://helhet.blogg.se/
Postat av: Anonym

du kan vara en sidekick.

2008-07-18 @ 21:24:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0