"Bara några till"

Hej igen!

Nu är det ju flera dagar sedan jag skrev om serier senast, så det är dags igen. Fredrik Strage skrev nämligen för ett tag sedan om hur han önskar att folket i Hollywood ska resonera efter den senaste Batman-filmen The Dark Knight: "Okej, det går inte att göra bättre superhjältefilmer än så här. Nu hittar vi på något annat i stället. Vad sägs om att filma Chuck Palahniuks romaner Invisible Monsters och Survivor?"

Strage reserverar sig sedan dock en aning: "De enda seriehjältar som jag längtar efter att se på bio är The Preacher (en Texaspräst som blir besatt av en demon), The Dazzler (en discodrottning som slåss mot orättvisor) och Lord Fanny (den brasilianska, telekinesiska transan i gruppen The Invisibles). Och Alan Moores epos om The Watchmen, förstås."

För att sammanfatta: Strage vill alltså inte ha några fler superhjältefilmer, utan "bara" fyra stycken, varpå han räknar upp fyra serier som det i princip krävs att man är Comic Book Guy i Simpsons för att man ska känna till dem. Går det att göra något annat än att älska denna människa? Naturligtvis inte. SÅ ska en äkta nörd vara.


PUSS!

/Timo Boll





Fotnoter about hard facts


Fredrik Strage  -  Jan Gradvall: "Fredrik Strage, som också kommer från Hjulsbro, skickade för en tid sedan en länk till mig från en nyhetsartikel i Corren, Östgöta Correspondenten, med rubriken: 'Drive by-shooting i Hjulsbro'. Det var något oförlöst NWA-fan som kört förbi på en EPA-traktor och skjutit på någon med en paintballpistol."

Hollywood  -  Hommage à Skilda Världar-ensemblen.

Batman  -  "Yeah, I AM Batman!", som Cosmo Kramer skulle sagt.

Comic Book Guy  -  "The Internet King? I wonder if he could provide faster nudity..."

Kommentarer
Postat av: Jesper

Men Oskar... Watchmen kan väl inte räknas som okänd? Eller har jag äntligen blivit den Seth Cohen-stereotyp jag alltid eftersträvat att bli? Hursomhelst, Watchmen är svinbra och den bör du ju absolut kolla upp.

2008-09-10 @ 14:07:46
Postat av: Oskar

Men Jeppe, för i helvete, sluta fucka med min disposition!



Du har naturligtvis rätt, men det kändes mer pang på att bara rada upp alla som om de vore überobskyra. Jag funderade också ett tag på att helt enkelt klippa bort den delen av citatet, men jag tog en chansning, och du genomskådade mig. Däremot har jag faktiskt inte läst Watchmen själv, så det kan väl onekligen vara dags för det.



Kul att ha så prominenta läsare, för övrigt.

2008-09-10 @ 14:54:06
URL: http://tug.blogg.se/
Postat av: Jonna

oskis varför omnämner du aldrig mig i dina inlägg? elly nämns stup i kvarten. even din flickvän. men inte jonna, som är så bra och viktig på alla sätt och vis!

2008-09-10 @ 16:01:09
Postat av: eaaagleee

det är för att jag är en örn! örnar pratar man gärna om.

2008-09-11 @ 12:02:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0