Det kommer aldrig bli mars!

Ja, det är Kristian.


Glad lördageftermiddag på er alla! Än existerar jag, trots att jag vet att en del fakta pekar åt annat håll. Faktum är att avvägningen mellan vad som ska skrivas ned på denna blogg och vad som ska skrivas ned i min lunardagbok kan vara lite svår. Att skriva samma saker på båda ställena är att göra det lite för enkelt för sig. Jag antar att jag får dela upp som så att jag i dagboken skriver utfall mot Åke Green och lite om musiknörderi, medan jag här ägnar mig åt...ja, hockey och slapstick och annat Rackarberget-kompatibelt.

Jag ska under de närmsta veckorna genomföra ett grupparbete som, åtminstone i runda slängar, går ut på att läsa The Sun, dikta ihop en seminarieersättningsuppgift, vara med och göra en dagstidning (där jag ska skriva en krönika om Timrå IK, ett litet reportage om huruvida GIF Sundsvall tänkt vinna Superettan eller inte nästa år, en liten inför-artikel till Sundsvall-Skellefteå plus några musikrecensioner), samt läsa en bok och skriva en hemtenta på åtta timmar om den. Därför skulle jag uppskatta om Leksand vann alla sina matcher under denna period, för att ge min själ viss sinnesfrid i alla fall.

Ja, Leksand, ja. I upptakten av den andra perioden hemma mot Timrå leder de faktiskt med 1-0. Det kommer bli vinst med 4-0. Trots att Pajen inte är med! När han, Löfström och Mike Watt är tillbaka kommer Leksand vinna SM-guld enkelt.

Och, just for the record, nej, jag är inte det minsta bekväm med att det helt oförhappandes blivit tvåhundratrettiotvå grader kallt ute. Det borde finnas vissa bestämmelser mot sådant. Men jag antar att det alltid finns någon folkpartist som vill lägga pengarna på vården istället, som Leif Strömberg och Mats Hulth brukar säga.


PUSS!

/Stupid Flanders

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0