Australia?

God förmiddag!


Jag läste precis en artikel på falukuriren.se om Leksands IFs sportkommité. Trots den lagom adekvata och lagom relevanta passagen "Den sammanträder en gång i veckan, på olika ställen. - Vi har bland annat varit i ishallen och på Moskogen. Det spelar inte någon roll var vi är någonstans, vi tar inte så stor plats, säger ledamoten Cenneth Söderlund." som huvudsakligen lever på att det faktiskt är Cenneth (legendarisk körskollärare i Leksand, som jag, trots att jag aldrig pratat med honom, känner som min egen bror) som uttalar sig, så går det inte att frångå det fantastiska i uppgiften att "sitta och fila lite på nästa säsongs lag". Jag vet inte vad det är för pengar inblndat i det hela, men om jag så är tvungen att jobba gratis, så är jag högintresserad att fylla en plats i kommitén. Jag vet av hävd att även Linn Arrias lillebror skulle stoppa ned sitt huvud i soppan och blåsa för den möjligheten. Så länge får väl Anders "Maskbert" Carlsson (usel sportchef, som familjen Kosmala brukar säga) fortsätta ett be om tips från flera personer, typ Tommy Albelin.


Innan jag på fredag åker hem till Leksand måste jag skriva en artikel på 3000 tecken om RFSL Sundsvall. Det ska bli intressant att se hur jag nystar ut den uppgiften. Shout-outs och gigantisk cred dock till de representanter från RFSL jag ringde och störde igår kväll för deras hjälpsamhet, pratgladhet, ärlighet och serviceinriktning. Sundsvalls kommuns motsvarighet till Erik Edman. Utan dem så hade jag varit fullständigt rökt (tack, Marko Sandelin) och utan ens en teoretisk möjlighet att få ihop en artikel.


Nu ska jag slutföra en ingressövning, äta lite lunch, åka och handla och sedan bege till min skola. Det ska bli gott-kram (tack, Kungälv).



PUSS!

/Giannini

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0