En onsdag i oktober

Min rosa "Massmedier"-bok fortsätter att hålla lika låg allsvensk klass som att ersätta Greg Brown med Per Lundell i rollen som jättejobbare på blå. Att läsa den boken är på inget sätt hur jag vill spendera denna onsdag, dagen efter kanelbullens dag. Av okänd anledning gör jag det likväl.

Igår hade vi opponering på ett antal artiklar som vi skrev för ett par veckor sedan. Jag var den som oftast fick gruppen att skratta. Det tyckte jag kändes bra. Jag använde bland annat ordet "punchline" som (ja, faktiskt) punchline vid ett tillfälle, till publikens stora förtjusning. Godkänd blev jag också.

På tal om låg allsvensk klass så känns det alla tiders att Sveriges fotbollslandslag ("Tre Kronor" ni vet), med tre dagar kvar tills den match som kan ta oss till VM, har Zlatan Ibrahimovic, Fredrik Ljungberg, Henrik Larsson, Olof Mellberg, Kim Källström och Cosmo Arrias skadade. Och på tal om Zlatans skada så har ju nu till och med Marco Materazzi sagt att han borde blivit utvisad för tacklingen på Zlatan, så det kanske inte behövs ordas så mycket mer om det, men jag tycker likväl att det kanske tåls tänkas på för Espen Knutsen vad som är farligast av att ironiskt applådera åt domaren (som ger två matchers avstängning) eller att försöka mörda någon (som uppenbarligen ger gult kort).


På tal om låg allsvensk klass del II: Hur går det egentligen för Carstenjanckers hattricklag nuförtiden? Varför hör det aldrig av sig? Det var alldeles för länge sedan vi sågs.


Epilog
Det kom aldrig något Friends in Need-album.


PUSS!

/Mats Qviberg, finansmannen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0