En onsdagskväll i oktober

Come gather round, friends!

Imorgon måste jag förmodligen ägna hela dagen åt tentaplugg. Det ska verkligen bli kuken, pardon my french. Men men jag måste väl göra rätt för det fyrasiffriga beloppet min arbetsgivare (CSN) ger mig för att inte enbart dricka läsk om dagarna.

Är inne på tredje säsongen med Tottenham på CM. Går lite knackigt i ligan, men är framme i andra gruppspelet i Champions League. Alexander Farnerud visar form. Det gör däremot inte Richard Wright. Den tattaren. Dyr van han också. Den tattaren.


Ja, just det! En "Pistvakt"-film kommer på bio i dagarna. Om EN ENDA person i hela Sverige lägger en enda krona för att se den filmen så tänker jag banne mig lämna landet i ren protest. England ligger bra till som tillflykt i sådana fall. Flytbilen är dumpad, stålarna är rena.


"Jo tack, säger jag. Det är bra. Jag bor ute i skogen tillsammans med en älg. Inte långt härifrån. Jag har ett tält.
Han ser på mig.
Får jag fråga varför du bor i skogen? säger han.
Jag tycker inte om folk, säger jag.
Han nickar.
Det är inte mycket att säga om, säger han och lägger ner penseln och räcker mig handen."

Så står det i "Doppler" av Erlend Loe som jag läser nu. Kul indeed. Not surprisingly.


PUSS!

/Max Power

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0