Jag bjuder på godis

Idag har jag inte köpt Franz Ferdinands nya album "You Could Have It So Much Better" eller Simon Banks bok om Zlatan. Däremot ville jag det. Sundsvalls skiv- och bokhandlar vände dock sin ondskefulla sida till genom att skrika "NEJ! NEJ! Dem har vi inte!"och sparka mig på smalbenet. Jag fick ett blåmärke och gick därifrån. På vägen hem stannade jag på Ica och spontanhandlade grönsaker, frukt och godis. Jag kom fram fram till att det är det jag behöver. Frukt, grönt och socker. Mindre salt och flott. Jag åt precis en apelsin.



Igår förlorade Leksand igen. Det var synd. Det förstod både dr Alban och jag. Men på torsdag är det Djurgården borta. Det kan inte ens LIF förlora. Det förstår både Henrik Nordfeldt och jag.




"Nya regler, nu är ordet ditt.
Och du vill hänga dem, ingen klandrar dig.
Men det gift som du lägger ut,
du sväljer det själv, och det dödar bara dig.

Jag ville säga nåt till tröst,
du skulle tagit det helt fel.

Så lätt bli del av allt det svarta här,
denna rundgång av hopplöshet.
Det är så riskfritt, det är så elegant,
att vara cynisk, att vara tungt blase´.

Jag ville säga nåt till tröst,
du skulle tagit det helt fel"

Fin text. Han är duktig, Andersson Wij. Eller vad säger du, Anna?



PUSS!

/Doctor Geller

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0