Probably like "Smith" over there

Hey Bart-dude!


Idag har jag skrattat ett par gånger.

Skratt #1: Fikapaus under stilistikförläsningen. Ett samtal angående huruvida Michael Jordan under sitt break från basketen spelade i den högsta baseballligan eller inte (de som påstod att han inte gjorde det var de som verkade mest övertygade) renderade i att någon vid bordet frågade "vet ni vem som är tidernas bäste dubbel-idrottare?". Ludvika-Victors spontana svar löd "Dan Sahlin?" och det är sådant som åtminstone får mig att skratta tämligen högt.

Skratt #2: Harold Pinter tilldelas årets Nobelpris i litteratur. Pinter har bland annat skrivit dramat "The Betrayal" vilket i sin tur gett namn åt ett legendariskt Seinfeld-avsnitt (det där sista scenen visa först och så vidare) där det dessutom medverkar en karaktär som bytt namn från Peter till Pinter. Det år såna här referenshyllningar som åtminstone får mig att jubla tämligen högt. Jag har dock ännu inte läst/sett "The Betrayal" men det ska det väl gå att råda bot på.


PUSS!

/Peter Ranawat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0