Vatten är mycket värre än du tror

Hej igen! 

I ett erlend loeskt infall lekte jag vetenskapsman i dag. Det var ganska så roligt faktiskt. Och något av en prövning.  Såhär gjorde jag:


 
  • Jag vägde mig.

  • Jag drack tre liter vatten.

  • Jag ville spy.

  • Jag höll mig.

  • Jag vägde mig.


 

Vad jag (något omotiverat) ville få reda på var (som ni kanske kan gissa) hur mycket man går upp i vikt av att dricka vatten. Det sägs ju att en liter vatten väger ett kilo. Och någonstans borde ju rimligtvis ett sådant kilo ta vägen.

Resultat? Jo. De tre liter (vilket, alltså, enligt vissa motsvarar tre kilo) vatten jag hällde i mig renderade i att jag på mig så mycket som 2,5 kilo.

Av det lär vi oss att de människor som när en önskan om att gå ner i vikt borde sluta dricka vatten (tror jag). Och att de som säger att man ska dricka tre liter vatten om dagen (kanske är Fan(n)y en av dem, jag har faktiskt ingen aning, det är bara lösa spekulationer) inte vet vad de pratar om (tror jag).

Nu har jag ont i magen.


PUSS!

/Franco Foda




Fotnoter about hard facts


Erlend loeskt infall  -  I världens kanske bästa bok (Naiv.Super.) låter världens definitivt roligaste norrman (författaren Erlend Loe) sin huvudkaratär tillverka vakuum. Det är bra gjort.

Vetenskapsman  -  Som ni förmodligen förstått utifrån detta inlägg så har jag förmodligen ingen större framtid inom yrket.

Väga sig  -  I prefer not to answer how much I weigh right now, I'm still carrying a lot of holiday weight, som Ross Geller brukar uttrycka det.

Fan(n)y   -  En av mycket få personer jag känner som ser något sexigt i trippla underställ.

Kommentarer
Postat av: fany

man gar tydligen upp i vikt av att vara pa sjon ocksa, det har karin berattat for mig.

och vatten ar purifying. dte sager dom pa tv.,

2006-08-01 @ 15:26:30
Postat av: ellinår

är det här vad som händer när man har för lite att göra? du måste ha för lite att göra.

och, fanny, trippla underställ? vad är det jag inte vet?

2006-08-01 @ 20:36:22
Postat av: jöööne

spännande undersökning där. jag brukar testa den varje dag, fast med godis. äter man 3 kg choklad så går man upp tre kilo, åh jo. shit, jag behöver skaffa mig en ny hemmafru nu när elly flyttar, helvete. ska nu bo med killar, tror knappast att de kommer att passa upp på mig på samma sätt som elly gjort det senaste året. fuck! hur ska jag nu få i mig riktiga mål mat någon gång i månaden? oskar, fixa det.

2006-08-11 @ 19:07:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0