Här står en gran, den har stått här i hundra år

Hej igen!

Ibland krävs det inte så mycket för att vända sitt liv tillrätta. Det kan räcka med att någon utan att veta om det ordnar upp hela ens akademiska framtid. Det kan räcka med att den bäste av björnar bestämmer sig för att bosätta sig i huset mittemot. Och i går visade SVT det klassiska Entourage-avsnittet med partyt på Playboy Mansion (som ni förstår är kombinationen Entourage och Playboy Mansion en dödlig blandning. Det verkade även Hugh Hefner tycka). Det ger en frid, i både kropp och själ.

Men.

Kan någon skriva min jävla b-uppsats?


PUSS!

/Erik Norrby





Fotnoter about hard facts


Entourage  -  I nämnda avsnittet flimrar bland annat Danny "Steven Hyde" Masterson förbi. Bara en sådan sak.

Playboy Mansion  -  Hollywoods svar på Lima Bystuga.

Hugh Hefner  -  USA:s Conny Strömberg.

För både kropp och själ  -  Hommage à Orminges Bob Dylan, Godafton Med Jay Goppingens nye kapellmästare. Jag antar, på tal om Öppna Landskap, att ni alla såg premiären av Världens Modernaste Land i går. Där talades i alla fall bland annat om det tämligen välkända vurmandet för just Öppna Landskap som ny svensk nationalsång. Det konstaterades att det, för att lugna nykterister och vegetarianer, förslagits att textraden "där bränner jag mitt brännvin själv" skulle ändras till "där bär jag mitt vatten själv" och raden "till sill och hembakt vurt" till "till dill och hembakt vurt." Det tyckte jag var lite kul. Det tyckte även gästen Peter Englund. "Det blir en torr måltid det..."

Erik Norrby  -  Hommage à Oskar Klingborn i IFK Norrköping-tröja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0