Tugs mellandagsmania del 1

Hej igen!

Well, det är den tiden på året nu. Så här skrev jag för ett år sedan: "Här följer nu ett utdrag från "a red devil"s (även känd som tug.blogg.se) skunkdagbok. Jag varnar redan nu för att det kommer namedroppas hysteriskt, men jag tänkte att med sann aftonbladet nöje-anda (där är det populärt att konstatera att korresoffan i New York är jävla mjuk samt att lo fi-Håkan, Marky Mark, Virren och Biffen/Bjurre har fiffiga smeknamn för varandra) exploatera internhumor på ett självgott sätt. Om du får mersmak så kan du ta en titt i dokendos (även känd som carstenjancker) skunkdagbok. Där står det också en del om Lunkan och Lillacissi." Det är ungefär vad som gäller nu också. Byt bara ut årtalet mot något ni gillar och eventuellt också Lunkan och Lillacissi (deras roll är tämligen perifier på årets lista) and you will be just fine.

Tugs 2006:


1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Jag köpte en hammare. Kind of a hard work labour fantasy camp.
2. Höll du några av dina nyårslöften? Jag lovade att det skulle gå illa med Curre Lundmark som tränare. Om jag gjorde det på nyår är oklart.  
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Yep, de döpte sonen till Maximilian.
4. Dog någon som stod dig nära? Alldeles för många.
5. Vilka länder besökte du? Sverige, England, Frankrike och Moulscoomb.
6. Är det något du saknade år 2006 som du vill ha år 2007? Jag har i direktsänd radio önskat mig en dippblandarmaskin, jag ser ingen anledning till att ändra mig.
7. Vilket datum från år 2006 kommer du alltid minnas, och varför? 8 september. Björn fick ett vykort med killar med stora brallor då. 
8. Vad var din största framgång i år? Jag klarade Voc/Mct på första försöket. De som vet vad detta handlar om vet att det är en bragd som får Frodos utmaning i Sagan om Ringen att framstå som ett cake walk.
9. Största misstaget? Jag råkade tappa Pajen till LHC.
10. Har du varit sjuk eller skadat dig? LINKAN! hade halsfluss ett tag, det var ganska lustigt. Det tyckte hon också.
11. Bästa köpet?  Dan köpte fussballspel till Björn. Shouldn’t there be some kind of reward for that?
12. Vad spenderade du mest pengar på? Lön till Magnus Österby.
15. Gjorde någonting dig riktigt glad? Pontus Wernbloom blev uttagen till landslaget som reserv på hemmaplan.
16. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om år 2006? Allt med Udo Jürgens.
17. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Jag var så ung! 
18. Vad önskar du att du gjort mer? I forgot to sign up for the New York Marathon again!
19. Vad önskar du att du gjort mindre? Åkt buss.
20. Hur tillbringade du julen? Jag var i Frisco och letade efter lyckan.
22. Blev du kär i år? Absolut!
23. Hur många one night stands? Absolut!
24. Favoritprogram på TV? Hollyoaks.
25. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året? Just Shoot Me. 
26. Bästa boken du läste i år? Jag läste baksidan av en jordnötspåse och fick något drömskt i blicken när jag läste ”salt”.
27. Största musikaliska upptäckten? Allt med David Hasselhoff. 
28. Något du önskade dig och fick? Johan Eneqvist. 
29. Något du önskade dig men inte fick? Torbjörn Johansson.
30. Årets bästa film? Walk the Line.
31. Vad gjorde du på din födelsedag? Jag åt kanelbullar.
32. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Henrik Larsson som gör ett bra VM.
33. Hur skulle du beskriva din stil år 2006? Beauty AND brains…
34. Vad fick dig att må bra? There’s nothing dirtier than a giant ball of oil.
35. Vilken kändis var du mest sugen på? Niklas Ekstrand. Also known as Ekan.
36. Vilken politisk debatt engagerade dig mest? FOUR MORE YEARS! FOUR MORE YEARS!, tyckte jag. Det var det inte så många andra som tyckte. Eller, för att citera Sulzeer, ”vad är det för fel på frihet?”
37. Vem saknade du? Henkepåbkursen.  
38. De bästa nya människorna du träffade? LINKAN!, Fany, Säffle-Linda, protogé-David, Den-väldigt-jovialiske-ständigt-festande-tjockisen-i-Annas-klass-som-jag-tyvärr-inte-minns-vad-han-heter, Neil Eason, That Italian Guy Next Door, Björns granne med rullatorn och kanadensiskan som har 25 laptopar, Richard och Ola i sin garderob. Sedan skulle jag väldigt gärna vilja lära känna killen på våningen under mig med det orimliga namnet Jörg Hanreider. Det skulle vara intressant att veta hurdan Jörg Heinrichs, Jörg Haiders och Åge Hareides gemensamme son egentligen är.  
39. En värdefull läxa du lärt dig i år? Vi måste få mer fart och fläkt i anfallsspelet. 
40. Citera en sångtext som summerar ditt år: ”Då har man hittat lyckan, när man har funnit glädjen. Då har man hittat lyckan, när man har funnit glädjen.”  -  Mats Wilander  

2006 bästa: Teddy Lucic på fotbollsgalan.
2006 värsta: Jimmie Ericsson.
2006 snyggaste: Björns lila kök. 
2006 fulaste: Khalid Boulahrouz 
2006 varmaste: Jan Srdino was ON FIRE hela säsongen. 
2006 kallaste: Rami Shaabans kläder, enligt Fredrik Ljungberg. 
2006 bästa mat: Allt på pizzatallrikar. 
2006 smärta: Björns Saab gick sönder. That’s why you gotta have real Cubans (läs: black Saab). 
2006 bästa dryck: Gin Fizz.   
2006 resa: Jag och Björn i en vit Saab med en 120-säng på taket.
2006 låt: ”Chicken in a Basket”.
2006 film: Troy McClures ”The President’s Neck is Missing”.
2006 uttryck: “Det ska bli intressant, det är kul, det kan bli väldigt ROLIGT framöver här ska du se" alternativt "Kalle Anka-full".   
2006 utlänning: Philippe Degen.

2006 utmaning: Plocka ut ett verklighets-Seinfeld.
2006 besvikelse: Jens Nowotny.  
2006 förändring: Vi ska upp från skiten till eliten, som Heléne brukar säga.  
2006 drog: My bladder system.
2006 kläder: Tommy ”Hunky Tony” Hammarströms fullständiga landslagsdress.
2006 hangout: Det lila köket.   

2006 fråga: Hur får man en femåring att skrika två gånger?
2006 subkultur: Hos God Afton Med Jay Goppingen får alla vara radiokändisar. 
2006 budget: Killen i mars får betala.

2006 överraskning: George Will, I don’t find him all that bright. 
2006 djur: Kaninen (som var en varghund).
2006 bråk: Björn och Mange ser ner på folk utanför Mitti.
2006 vapen: A sex swing.
2006 konsert: I love you, ich liebe dich, Zlatan Ibrahimovic.
2006 citat: “Ja, det här var ju kuken, men vi ses en annan dag.”  -  Magnus Waldemarsson
2006 saknad: Sir Alan Sugar.
2006 dåligt samvete: Jag snodde Carstenjanckers fotnoter, and I’m afraid that started a chain reaction that eventually led to the end of carstenjancker.blogg.se and Kramer’s coffee table book.

2006 person: Maximilian Ibrahimovic.



PUSS!

/Clemenz Fritz


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0