Vad skulle vi ha gjort av honom under tiden?

Hej igen!


Mina drömmar går i en nyans av gubbrock.

Så oväntat.

Jag vet inte om det här något jag egentligen alls vill analysera vidare. Jag är aningens rädd.

Jag vill helst inte att ni ska ställa frågor om det här, jag har fullt upp med alla frågor som redan studsar i mitt huvud. I natt drömde jag hur som helst att jag sprang in i Per Bjurman. Han var väldigt trevlig. Och orimligt nog visste han precis vem jag var. Och verkade se mötet som en ännu större ära än jag gjorde.

Så oväntat.

Och skälet till att jag ens träffade honom var (nu börjar det verkligen bli märkligt) att jag precis lunchat med Carl-Johan Bergman(!) och skulle hjälpa honom flytta(!!).

Så oväntat.

Borde jag jacka upp den här historien en aning och åtminstone påstå att jag träffade, säg, Andres Lokko, efter att ha lunchat med, säg, Fredrik Wikingsson? Det brukar jag ju åtminstone i princip drömma om när jag är vaken. Absolut inget ont om Per och Cujo, men för att citera Jerry Seinfeld, it's like going to Idaho and eating carrots. I like carrots, but I'm in Idaho, I want a potato!

För icke-pålästa ska det kanske påpekas att jag på inget sätt känner varken Per Bjurman eller Carl-Johan Bergman, även om vi har det gemensamt att vi alla någon gång pratat med Niklas Eriksson, samt att vi alla förmodligen någon gång sett Jergus Baca dra på sig två minuters utvisning för hakning.


Nu ska jag googla efter en bra psykolog.


PUSS!


/Schoppenhauer, Nietzsche and Beckenbauer (Beckenbauer obviously a bit of surprise there)





Fotnoter about hard facts


Så oväntat  -  Hommage à Locum.

Per Bjurman  -  Inte samma kille som Peter Bjursten.

Carl-Johan Bergman  -  Är inte en skidskytt, utan en sympatisk krönikör och bloggare som ibland kan ses nyvaken i Nyhetsmorgons lokala sportpanel.

Hjälpa honom flytta  -  Hommage à, får vi anta, Keith Hernandez.

Andres Lokko  -  Will always be A.Lo. from the block.

Fredrik Wikingsson  -  En kolerisk författare i trettioårsåldern.

Jerry Seinfeld  -  Brukar efter ett tag på barnkalas börja avundas piñatan.

Cujo  -  What's wrong with that dog??, som Rachel Green brukar säga.

Niklas Eriksson  -  Siljansbygdens Krutov.

Jergus Baca  -  Siljansbygdens René Henriksen.

Beckenbauer obviously a bit of surprise there  -  Hommage à Fronten É Python-gänget.

Kommentarer
Postat av: kelly the smelly

hahahhaha (det verkar vara det enda jag kan skriva just nu (se: manges blogg))!
det v a r sannerligen oväntat. and kinda cute. godnattingens.

2006-12-04 @ 01:59:12
URL: http://helhet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0