Fan, Jeppe, det är ju här uppe vi skulle ha suttit!

Hej Ariel!

 
Att starta ett nytt, bättre liv är inte alltid så enkelt. Jag har, i ett utfall av galopperande hybris, skaffat mitt första gymkort på över ett år. Problemet är att det inte riktigt räcker med att äga ett kort, man måste tydligen gå dit ibland också. Det hade jag tänkt göra den här veckan, då jag har haft, och har, mycket ledigt. Jag skulle faktiskt hävda att jag till och med varit motiverad. Då blev jag förkyld. Tack för den, Gud. Bli inte förvånad om det kommer oväntade pizzaleveranser till Sjunde Himlen. Att starta ett nytt, bättre liv är, som sagt, inte alltid så enkelt.
 
För ett knappt ett år sedan kunde man köpa Ricky Gervais stå-upp-shower ”Animals” och ”Politics” på DVD och VHS för femton pund styck här i Brighton. Döm då om min glädje när jag upptäckte att de numera finns att köpa som VHS för en pund styck på Poundland. ”Det var baske mig det finaste jag hört sedan jag konfirmerade mig!”, utbrast jag då och köpte båda på stubinen. Såg ”Politics” igår, och både jag och Zlatan Ibrahimovic skrattade vid ett par tillfällen mer än vad Simon Bank brukar göra när Antonio Cassano slår sidledspassningar på biblioteket eller när Håkan Mild fyller i en tåganmälan. Om jag inte får se ”Animals” ikväll kommer jag anklaga Zlatan Ibrahimovic för att vara dum, och för att ta mina leksaker och ha sönder mitt Lego.

För övrigt anser jag att Magnus Hedlund borde spela i landslaget.


PUSS!
 
/Markus Babbel






Fotnoter about hard facts


Fan, Jeppe, det är ju här uppe vi skulle ha suttit!  -  Svaret är JA, Pajen!

Hej Ariel!  -  En av få fördelar med att inte vara i samma land som Björn är att han, medan jag på mitt håll blir berusad och utlovar SM-guld till HIF, då hamnar i fantastiskt roliga situationer som han kan blogga om.

Gud  -  The big guy upstairs.

Sjunde Himlen  -  Hommage à Ashlee Simpson.

Ricky Gervais  -  brukar annars jobba på kontor eller på filminspelningar.

Poundland  -  Never EVER underestimate Poundland!

”Det var baske mig det finaste jag hört sedan jag konfirmerade mig!”  -  Hommage à Karl-Bertil Jonssons kompis Byrådirektör Bergdahl.

Zlatan Ibrahimovic  -  Anna är Anna.

Simon Bank  -  Hommage à Simon och Rebecca "reberta" Bank.

Antonio Cassano  -  Tjockare än Riquelme.

Håkan Mild  -  Har ett väldigt gult skägg och ogillar Frankrike.
 
Vara dum, ta mina leksaker och ha sönder mitt Lego  -  Hommage à Zeke Ållas, samt Elisabet Wahls son.

För övrigt  -  För övrigt anser Carstenjancker att Luke Perry borde bli Commander in Chief.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Nej, det är felaktigt. Cassano är inte tjockare än Riquelme och jag har en advokat som kan bevisa det.

2006-02-08 @ 18:44:39
URL: http://allaälskartarnat.blogg.se
Postat av: Jenny Elisabeth

oskar, känner du fler än en Jenny som egentligen spelar roll?

2006-02-08 @ 21:15:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0