Hommage à Larry David del 2

Från den nyligen nämnda bloggen:

(Förutsättningarna är att Larry David ligger i sin säng mitt i natten och tänker) "It’s so hot in here. I have to turn the pillow over. Why’s it so much cooler on this side? I don’t get that. I would think it would be a little cooler, but not this much cooler. No matter how hot it is, the bottom of the pillow still stays cool. One day I’d like to ask a scientist about that."

Att blogga om faktumet att undersidan av kudden alltid är så skönt sval är själva definitionen av genialitet. Jag har trots allt ägnat i runda slängar sjutton år av mitt liv åt att vara amazed över det andra-sidan-av-kudden-faktumet, likväl har jag inte ens varit nära att skriva om det,  eller ens ta upp det med Paul Dokendo. Och då brukar vi två ändå prata om Dilba. Det där tillfället, när jag gissningsvis var tre eller fyra år gammal och började gråta högljutt, och såklart skrämde slag på mamma, eftersom jag vaknade till och inte kunde somna om för att "kudden är för varm!!" och mamma sa "om du vänder på kudden så blir den mycket svalare", var en av de där händelserna som lade grunden till att man trodde 1. att ens föräldrar kunde trolla 2. att ens föräldrar eventuellt var allvetande.


PUSS!

/Jupp Heynckes

Kommentarer
Postat av: dilbas matte

vad menar du oskar? att det är "konstigt" att prata om dilba? men jag gillar er för att ni gör det.

2006-02-01 @ 18:33:38
Postat av: Jenny

Jag instämmer med föregående talare.

2006-02-08 @ 15:36:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0