Och Oddset spelar ni såklart i Starshop

Tisdag eftermiddag. Tug Wilson och Zlatan Ibrahimovic sitter på en buss mellan North Street och Portslade. Zlatan Ibrahimovic tittar i Tug Wilsons Batman-påse på de, på non license-affären på North Street nyligen inköpta, knock off-Smirnoff Ice-flaskorna, som heter, tror jag, Anton Tjechov Vodka.


Zlatan: Vodkabaserade drinkar är fina grejer det.

Tug: Mmmm...

Zlatan: Köp Vodka Cosmo någon gång, det är jättegott.

Tug: Det skulle nog Björn, om inte annat, gilla.

Zlatan: Jaså? Gillar han vodka?

Tug: Tja, varför inte? Men i synnerhet gillar han Cosmo.

Zlatan: Cosmopolitan eller?

Tug: Nja, det var väl inte det jag tänkte på...

Zlatan: Eeh...?

Tug: Tja, välj själv mellan hans katt och Kramer.

Zlatan: Haha... Jaha... Just det... Det visar skillnaden mellan att du är här med mig, och inte med Björn. Att jag tänker på Cosmopolitan. Han skulle ju direkt tänka på Cosmo Kramer!

Tug: Mmmm... Eller Cosmo Arrias.

Zlatan: Mmmm... 



PUSS!

/Rudolf Völler





Fotnoter about hard facts



Tug Wilson  -  Orre85_.

Zlatan Ibrahimovic  -  Anna är, som bekant, Anna.

Batman-påse  -  Jag äger en sådan.

Tror jag  -  Hommage à Västerås.

Anton Tjechov Vodka  -  Den hette bara nästan så.

Anton Tjechov  -  författare, läkare (sök Internet Book List, Libris, Adlibris, Bokus, Projekt Runeberg), född 29 januari 1860, död 15 juli 1904. Anton Tjechov föddes i Taganrog i södra Ryssland och var förutom författare också läkare.

Cosmopolitan  -  "Damn Cosmo!", för att citera Red Forman.

Cosmo Kramer  -  He's the same.

Cosmo Arrias  -  En trevlig fyr som är too cool for school.

Mmmm...  -  Hommage à läderbaggen.

Kommentarer
Postat av: tugjenny

jag tyckte inte den bloggen var så kul. jag gillar bara att läsa bloggar som är roliga. jag kanske inte förstod skämten? var det några skämt? puss.

2006-02-23 @ 18:23:45
Postat av: tom cruise

Det är väl ingen idé att jag säger att Cosmopolitan också är en drink och det var väl troligtvis den Anna tänkte på, inte tidningen Cosmopolitan som Red syftar på med "Damn Cosmo!", för då blir man väl bara hånad och spottad på.
I am nothing but a gold digger.

2006-02-24 @ 10:47:48
URL: http://helhet.blogg.se
Postat av: Var det några skämt?

Vad är det för en fråga? Är det nån som sagt det? Jag tycker det var ganska lattjo. Själv var jag på "glasbanken" idag och handlade Bavaria, som förhoppningsvis inte ger "biverkningar". Med vänlig hälsning, Ellinor Holén

2006-02-24 @ 13:30:11
Postat av: e holén

ge fan i att underteckna kommentarer med mitt namn! felstavat till och med. man får ju skämmas...

2006-02-27 @ 12:04:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0