I am the walrus

Heil, honey, I'm home, som vi säger i Dokument: Humor-branschen.


I dagens Expressen har Gunnar Nordström skrivit en artikel om Alexander Steen. I ingressen går att läsa "Han är redan firad stjärna i Toronto. Men Alexander Steen, 21, är en doldis hemma i Sverige." What? Pardon? Come again, please? Doldis? Enligt vem? Är det någon med någon som helst inblick i hockey-Sverige som INTE vet vem Alexander Steen är? Alla vet väl att han är ihop med simhopparen Oscar Steen (eller hur det nu var)? Att klaga på kvällstidningars ordval är något jag normalt sett brukar lämna över till personer som är benägna att ringa in tll Karlavagnen och klaga på videovåldet eller som tycker att det känns adekvat att starta föreningar mot sär skrivningar, men nu förstår jag faktiskt inte dealen. Det är ju inte direkt så att ordet "doldis" är något som säljer lösnummer (till skillnad från ord som "nakenmördaren" och "skandalministerspritorgien"), så jag förstår inte hur Nordström har tänkt. Hur definerar han ordet doldis? Gäller det för alla spelare som är mindre kända än, låt säga, Peter Forsberg? Det skulle bli ganska många doldisar då. Är Tomas Holmström också en doldis? Är Henrik Zetterberg det? Jörgen Jönsson?

Christian Vieri är nu på väg till Monaco. Det har gått inte gått något vidare i Milan. Det är i sådana här lägen jag undrar varför inte Carlo Ancelotti ringer mig först och hör vad jag tror. Hade han gjort det så hade inte Vieri spelat i Milan den här säsongen (det har han förvisso knappt gjort ändå, men det är faktiskt en helt annan historia).


PUSS!

/The fool on the hill

Kommentarer
Postat av: anitraM

haha! lika dumt som att jag vore en doldis...haha, ja du!

2006-01-09 @ 23:41:32
URL: http://yevonde.blogg.se
Postat av: Henrik

Snygg påa!

2006-01-10 @ 13:25:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0